overstrekken?

Hallo,   Mijn dochtertje is nu 4 maand en ze overstrekt zich heel erg. Dit doet ze al een hele poos, ook is ze erg onrustig 's avonds. We zijn al bij een Chiropracter geweest maar na 4 behandelingen merken we thuis nog niet veel resultaat. Ook bakeren we haar al in, maar het mag niet baten.

Herkend iemand dit, of heeft iemand tips?

Ik heb hier geen ervaring mee, maar mijn schoonzusje wel. Haar jongste meisje heeft dit ook heel erg gedaan en ze zijn ook bij de chiropractor beland. Hielp niks. Toen is ze begonnen met een hangmatje, hierin moet je kindje wel in een soort "kommahouding" liggen. Ze had er zelf een gemaakt van een groot badlaken, tunneltjes aan de smalle kanten genaaid, touwtjes erdoor en opgehangen in de box (volg je het nog???).
Mijn nichtje lag hier graag in en werd dan heel rustig. Misschien ook iets voor jullie?
Succes,
Ruth

even over het inbakeren van het overstrekken heb ik geen tips maar geloof dat je ze beter na 4maanden niet meer in te bakeren vanwege dat als ze leren zelf om te rollen het gevaarlijk is maar goed dan misschien dat je dit even na moet vragen weet het niet zeker je heb ook bepaalde sites hierover iets van inbakeren.nl denk ik
groetjes elena  

hoi.

Ons dochtertje heeft ook een tijdje gehad dat ze erg overstrekte. Ik heb toen de arts op het CB gevraagd, en die zei dat het beter was als ik haar uit bedje tilde of uit de box, dat ik haar dan op de buik rolde met mijn hand eronder, en haar zo oppakte, zo hing ze voorover op mijn hand, en kon ze zich niet overstrekken. Of als je haar tilt, met de haar rug tegen jou buik, en de handen onder de knieholte zodat de beentjes over je arm hangen. (beetje ingewikkeld..) die optil technieken hebben er bij ons voor gezorgd dat ze zich niet meer overstrekt. Misschien helpt het jou ook. Dus ten alle tijde haar eerst omrollen op haar buik, met je hand eronder. Succes.

Onze zoon deed/doet dit ook.
Ook wij lopen bij een fysiotherpeut voor hem.
Wij moesten het volgende doen. Een opgerolde handdoek onder zijn kont/rug leggen voor een paar dagen. zodat zijn beentje omhoog liggen. zowas het moeilijker voor hem om te overstrekken en werden zijn beentjes ook wat interessanter voor hem. Je kunt eventueel er nog wat speeltjes boven hangen zodat hij/zij er tegen aan kan schoppen.
Bij ons helpt dit heel erg...

groetjes Diana

Hoi hoi,

Ik zou je hierbij het advies willen geven om naar een maueeltherapeut te gaan,onze dochter die inmiddels 4 is heeft dit ook gehad en zij had t kiss-syndroom.
Je kunt voor meer info kijken op www kisskids.nl.

Succes!
groetjes Caro

Terug
Bovenaan