Overstuur van de honger???

Hallo,

Mijn dochtertje is 15 weken oud en krijgt 4 flessen van 200 cc. De laatste fles dronk ze meestal niet helemaal leeg.
Ze krijgt rond 6.30 uur, 11.30 uur, 16.30 uur en 21.30 uur (voor deze moeten we haar wakker maken!). Nou is het probleem dat ze sinds 2 dagen rond 20.00 uur helemaal overstuur is en enorme honger heeft. Betekent dit dan dat ze toch eigenlijk weer terug naar 5 flessen moet? Maar die dronk ze dus in het begin helemaal niet leeg, daarom zijn we overgestapt op 4 flessen wat toen een enorm succes bleek omdat ze eindelijk haar flessen leeg dronk en ook meer ging drinken.

Maar ik krijg er nu  niet meer dan 200 cc in. Ze krijgt trouwens Kruidvat Comfort en de laatste is Friso voor hongerige baby's/nachtvoeding.

Kan ik haar om 20.00 uur de fles geven en dan op bed leggen? In principe slaapt ze van 21.30 / 22.00 uur goed door tot een uur of 7. Of wordt dit dan te lang?? En kan ik daar dan Rijstebloem in doen? Of is dat dubbelop met de nachtvoeding?? (Ze is bijna 4 mnd oud).

Ik weet effe niet meer wat ik moet doen? Toch meer geven? Meer flessen??
Ik heb net geprobeerd om weer om de 4 uur te voeden maar dan drinkt ze haar fles gewoon niet leeg (max 150 cc).

Help!!!

Groetjes,
Rosanne

als eerste wil ik even zeggen dat ik het al best vroeg vind om maar 4 flessen te geven, ik ben zelf een borstvoedende moeder dus dat is anders maar toch.
Hoe dan ook, je kunt gerust om 20.00 uur een fles geven en kijken hoe lang ze erop slaapt, het geeft niks als ze pas de volgende morgen pas weer een voeding krijgt dat kan echt geen kwaad, maar als ze toevallig eerder wakker wordt ga het dan niet uitstellen omdat dat jou beter uitkomt.
Dan zou ik haar gewoon eerder iets geven, en ja dan klopt je schema niet meer helemaal natuurlijk maar ja zij is toch degene die dat schema bepaalt.
Martine

hoi hoi,

mijn zoontje is nu bijna 10 weken en drinkt 4 tot 5 flesjes van 200 cc.
mij lijkt dat jouw dochter best weinig krijgt voor haar leeftijd.
mijn zoontje slaapt van 21.00 uur tot 8.00 uur de volgende morgen.
ik heb hem nooit wakker gemaakt voor een flesje.
ik geef flesvoeding op verzoek, dus hij krijgt gewoon als hij wil en ik rek het nooit.
ik vind het ideaal.
hij hoeft nooit te huilen van de honger, wij nooit te rekken.
hij ligt qua groei goed op de curve.
weegt nu ruim 9 pond en is 56 cm.
ik zou dus meer geven aan je dochter.
succes ermee,

groetjes kwinty.

Hoi Rosanne,

Het hangt er ook sterk vanaf hoe zwaar en lang je kind is. Als ik twijfel over de voeding bel ik met de consultatielijn. Ik zit nu ook net op het punt dat ik twijfel of onze zoon wel genoeg krijgt. Volgens de verpakking van het Kruidvat wel, maar ieder kind is weer anders...

Als  moeder zijn dit lastige dilemma's! Vriendinnen om mij heen met kids weten het allemaal niet meer zo na te vertellen, dus bij twijfel dan bel ik gewoon de lijn. Jorijn mag volgende week weer naar het consultatiebureau, dus dat wacht ik af.

Veel suc6!

Liefs Lientje

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties en tips.

Als eerste laten wij haar echt niet huilen om de honger hoor. Maar ze wil gewoon niet drinken. Gisteravond was ze weer overstuur om 20.00 uur en we hebben gelijk een flesje geprobeerd maar madam wilde niet drinken. Nu gaf mijn moeder aan dat het waarschijnlijk een huiluurtje is. Dat had ik vroeger namelijk ook. Vervolgens begon ze weer om 21.00 uur en toen heeft ze de fles helemaal opgedronken.

Maar ik ken dat niet van mijn zoontje vandaar dat we ons zo ongerust maken.

Ik heb gisteren ook geprobeerd om haar weer vaker te voeden maar ze wil dan gewoon niet drinken dus ze heeft echt geen honger.

Wel kwam ze vannacht opeens om 3.30 uur dus toen heeft ze wel een fles gekregen. Waarschijnlijk zit ze nu in een groeisprong en krijgen we vandaag wel 5 flessen naar binnen omdat ze zich vannacht al meldde. Donderdag a.s. moeten we naar het CB dus dan vraag ik het gelijk na!!

Ze weegt ongeveer 5 kg en is 60 cm lang.

Nogmaals bedankt!

Groetjes,
Rosanne

Terug
Bovenaan