Overstuur van de honger???

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn dochtertje is 15 weken oud en krijgt 4 flessen van 200 cc. De laatste fles dronk ze meestal niet helemaal leeg.
Ze krijgt rond 6.30 uur, 11.30 uur, 16.30 uur en 21.30 uur (voor deze moeten we haar wakker maken!). Nou is het probleem dat ze sinds 2 dagen rond 20.00 uur helemaal overstuur is en enorme honger heeft. Betekent dit dan dat ze toch eigenlijk weer terug naar 5 flessen moet? Maar die dronk ze dus in het begin helemaal niet leeg, daarom zijn we overgestapt op 4 flessen wat toen een enorm succes bleek omdat ze eindelijk haar flessen leeg dronk en ook meer ging drinken.

Maar ik krijg er nu  niet meer dan 200 cc in. Ze krijgt trouwens Kruidvat Comfort en de laatste is Friso voor hongerige baby's/nachtvoeding.

Kan ik haar om 20.00 uur de fles geven en dan op bed leggen? In principe slaapt ze van 21.30 / 22.00 uur goed door tot een uur of 7. Of wordt dit dan te lang?? En kan ik daar dan Rijstebloem in doen? Of is dat dubbelop met de nachtvoeding?? (Ze is bijna 4 mnd oud).

Ik weet effe niet meer wat ik moet doen? Toch meer geven? Meer flessen??

Help!!!

Groetjes,
Rosanne

ik zou het gewoon naar 8 uur verschuiven en dan in die fles nog eens rijstebloem doen 2/3 eetlepels.misschien slaapt je kindje daar gewoon ook van door hoor.gr wendy

hoi hoi
als ik het zo goed zie geef je haar om de 5uur de fles.
als je dit nu eens terug draait naar om de vier uur en haar laatste fles om 8uur s,avonds doet.
en je doet er gewoon een beetje rijstebloem in bij de laatste voeding.
indy is nu 4,5 maand en zit al op de pap voor 6 maand omdat ze niet genoeg had aan de voeding.
ze krijgt s,morgens om half acht de eerste fles,en dan om half 12,half 4 en half 8.
af en toe krijgt ze om half vier een potje warm eten met vla.
ik zou zeggen probeer het eens.
succes he.
liefs sil(mama van 6)

Hoi Rosanne,

ik heb even terug gebladerd in ons voedingsschrift.
Met 15 weken zat Lars op 5 flessen van 180 ml water + 6 schepjes Omneo.
(+/- 6.15 uur - 10.00 uur - 14.30 uur - 18.00 uur - 23.00 uur). Hij werd vaak wakker wanneer wij naar bed gingen en dan gaven we hem de 5e fles. Nu laten we hem slapen, wanneer hij niet wordt gewekt door ons gestommel.
Met 17 weken hebben we de 3e en 5e voeding opgehoogd tot 210 ml water + 7 schepjes Omneo. Met 20 weken kwam daar ook wat rijstebloem bij.
We wilden graag wachten met bijvoeding tot 6 maanden, maar met 23 weken (5,5 mnd.) gaf meneer duidelijk aan meer te willen. Nu smult hij van het fruit en de groente.
Luister dus gewoon naar je dochter. Ze geeft zelf wel aan wat ze nodig heeft.

Succes! Marijon

Hoi meiden,

Ik ben gisteren bij het CB geweest en we moeten inderdaad weer terug naar 5 voedingen. In eerste instantie zijn flesjes van 150 cc (met 5 scheppen = 160 cc) voldoende. Ze is namelijk erg licht voor haar leeftijd (5300 gram, 59,5 cm bij 16 weken, overigens is mijn zoontje ook altijd een lichtgewicht geweest) en moet dus echt vaak genoeg drinken ivm haar bloedsuikerspiegel. Ook moeten we nog even wachten met bijvoeden totdat ze weer in een goed ritme zit.

Dus we zijn haar nu weer 5 keer per dag aan het voeden.

Bedankt voor al jullie adviezen en tips!

Groetjes,
Rosanne

Terug
Bovenaan