overstuur

Hallo, mijn zoontje, nu 4 maanden, wordt af en toe zo driftig, overstuur, bijv. als het flesje klaarmaken even te lang duurt, dat ie zo verschrikkelijk gaat huilen, dat hij zowat stikt, hij blijft in zijn adem hangen om het zo maar te zeggen. Nu ben ik bang als ik m op bed leg, en hij is het daar niet mee eens dat dat ook gebeurt en. Ik heb het bij het cb gevraagd, maar die zeggen dat geen kwaad kan.Het lijkt mij toch echt niet goed.  Ik ben bang dat als ik een keer te laat ben... daar moet ik niet aan denken. Heeft iemand hier ervaring mee of tips?? Groetjes

oja hoor.dat doet boas ook.als hij niet binnen 1 minuut de fles onder zn neus krijgt,of mama niet aan komt stuiven als zijn "ik wil mn bed uit-huiltje" klinkt schreeuwt hij zijn longen leeg tot zn laatste ademteug.hij verslikt zich dan ook,waardoor hij erg moet hoesten.als mn man thuis is pakt die hem  leidt hij hem wel af.maar als ik alleen ben zal hij toch echt even moeten wachten,niks aan te doen.alleen met honger kom ik hem wel iets tegemoet door een kwartiertje voor flestijd vast water te koken en schepjes poeder klaar te zetten in een poederbakje.dan is al met al de fles misschien 5 minuten eerder klaar.meer kan ik niet doen.en hoef ik ook niet te doen,vind ik zelf.hij moet soms even wachten,is niet anders.
groetjes kari

als boas het met naar bed gaan doet,is hij kennelijk niet moe.dan hoeft ie van mij ook niet naar bed.dan gaat ie toch niet slapen en je kan ze ook niet dwingen.als hij dan een half uurtje later wel moe is gaat hij probleemloos slapen.

Laura heeft dat ook af en toe, ik maak me er geen zorgen meer om. Op een gegeven moment neemt ze weer een gier en gaat ze weer lekker verder. Ik leg haar ook op bed of in de box als ze zo'n bui heeft en ik heb even mijn handen vol. Soms gaat het gewoon niet anders! Als het in mijn beleving echt te lang duurt, laat ik haar wel eens schrikken, maar meestal komt het vanzelf wel goed. Trouwens, bij mij gebeurd het niet dagelijks ofzo, hoor, gemiddeld is ze 1 keer in de 1 a 2 weken zo boos dat ze even blijft hangen bij het huilen. Bij een van de oppaskindjes uit mijn tienerjaren was het iedere keer als ik oppaste (wekelijks) minstens 3 keer raak, dus ik had het al eerder gezien. Mocht je je nou echt veel zorgen maken, dan zijn er wel apparaatjes te koop die een alarm geven als een kindje geen adem meer haalt, maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

Groetjes Ilona

Christian maakt zich ook wel eens zo overstuur dat zijn adem stokt. Helemaal rood aangelopen, krijsen en opeens even stilte. Duurt nooit zo lang, dan "hervindt" hij zich weer, hikt en hoest even en krijst ontevreden/boos verder. Ik denk dat het heel normaal is, bovendien als ik een flinke huilbui heb dan stokt het ook wel eens!
Je moet maar zo denken: er is helemaal niemand die bij volle bewustzijn kan stoppen met ademen (zodat hij in de problemen komt), ook die kleintjes niet! De prikkel om te ademen (te overleven) is echt heeeeeeel erg sterk hoor!
En stikken in eigen speeksel e.d. is naar mij weten ook nog nooit gebeurd. Daar hebben we de hoestreflex voor.

Hopelijk stelt het je een beetje gerust.

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17 weken)

Sanne had het ook een beetje toen ze kleiner was. De laatste tijd eigenlijk niet meer. Ik heb het wel vaker gehoord dat babytjes zo overstuur zijn dat het lijkt alsof ze erin blijven. Een meisje van de zwangerschapsgym haar zoontje heeft het volgens mij ook. Als ik haar spreek dan zal ik vragen wat zij eraan doet. Voor zover ik weet kan je er  weinig aan doen, maar ik kan me voorstellen dat het niet prettig is.

Groetjes, Evi.

Terug
Bovenaan