overtijd en dan?

A

Anoniem

Guest
Hallo!
Ik ben inmiddels 40 weken en 4 dagen zwanger. Ik moet wodag weer naar de vk. Maar vroeg me nu al af wat er gaat gebeuren als je verder overtijd raak. Dus waneer gaat de verloskundige je strippen? Waneer wordt je overgedragen aan het ziekenhuis en hoe dan verder? Wordt je meteen ingeleid of laten ze je, als het goed gaat nog langer doorlopen etc? Ik ben benieuwd! Groetjes!

Hoi,

Ik was hier de vorige keer ook erg bang voor, maar gelukkig is het niet zover gekomen. Met 41 weken rond is mijn dochter toen geboren.

Ik zou met de 41 weken afspraak gestript worden (als ik dat wilde) en met 42 weken wordt je overgedragen aan een gynaecoloog. Die maken meestal een echo en CTG om te kijken hoe het gaat met de baby. Dan wordt een datum gepland wanneer je zal worden ingeleid. Bij ons in het ziekenhuis kon dat best, als het goed ging met moeder en kind, tegen de 43 weken aanliggen. Het is dus niet zo dat dat per se met 42+1 weken gebeurd. Maar heel lang kan het dan niet meer duren.

Ingeborg

Ja hoor, dat weet ik ook nog van mijn eerste.
Ik was toen al die tijd er vanuit gegaan dat ik uiterlijk met 42 weken zou bevallen. En op het eind ben je het echt zat.

Kom ik die laatste week bij de gyn, maakt die de ctg en echo en zegt doodleuk......nou mevrouw als het zaterdag nog niet is geboren, gaan we inleiden.
Hoe gaat dat dokter?
Nou dan komt u in de ochtend en gaan wij u tabletten inbrengen en dan hopen dat het lichaam het oppakt en de bevalling begint.

Enfin, ik nog nonchalant: en als het lichaam dat niet doet?

Dan gaat u fijn naar huis en komt twee dagen later terug.

WAATTTE ik moet dus misschien nog langer doorlopen???!@!!!!

Nou diezelfde nacht begonnen de weeen en 48 uur later ben ik middels de keizersnede bevallen.Net twee dagen voor de 42 weken.

gr mama van MD

hoi hoi,

Wat ik grappig vond aan dit onderwerp, dat ik dacht dat het om iemand ging die net zwanger was. Je bent tijdens je zwangerschap wellicht 2 x overtijd: de eerste keer als je niet meer ongesteld wordt, de 2e keer als je na de 40 weken loopt.

Ik heb geen ervaring met over tijd zijn, ons kindje werd met 37 weken geboren. Ik wens je wel heel veel sterkte met je bevalling!

Gr. Tamara.

hoi hoi
kan me voorstellen dat je heel erg baalt,heb het zelf bij de jongste ook gehad.was bijna 42 weken maar kon toen meedoen aan een soort proef.ze zouden dan mijn vruchtwater gaan prikken,gelukkig was het niet nodig want een dag voor de proef ben ik bevallen.maar leef met je mee hoor weet hoe zat je het kunt zijn .
liefs sil

Terug
Bovenaan