overtijd en willen bevallen

hallo allemaal,

wie herkend dit probleem. ik loop nu al voor de derde dag overtijd en morgen is de vierde dag alweer!!! IK WIL BEVALLEN EN WEL NU!!!!
ik baal er gewoon van pfff en dan al die telefoontjes en sms en krabbels op hyves gek wordt je er van. nou klaag uurtje is weer voor bij haha

groetjes inge

Hi Inge,

Lastig als je over de datum gaat. Ik ben van mezelf erg benieuwd hoe ik ga reageren als het zover mocht komen (ben 35 weken nu). Want ik denk van mezelf dat ik het helemaal niet erg ga vinden.

In ieder geval heel veel succes met echt de aller aller laatste loodjes.

Gr. Tamara.

ik weet ook dat het nog maar max10dagen duurt voordat we ons tweede zoontje in de handen mogen houden.. nou en wat is nu 10dagen... maar ja als er op het forum al kindjes met 38weken geboren worden wordt je zo (gezond)jaloers van dat wil ik ook!!!!!!! maar ja we kunnen niks anders doen dan afwachten he! mijn 1e is trouwens op de uitgetelde datum geboren dus dit was/is nieuw voor mij!!

vandaag gaan we dag 4 in en manlief durft morgen gewoon al bijna niet naar zijn werk toe haha die heeft ook zoiets van kom nu maar.

groetjes en alvast bedankt voor de aanmoedigingen

Hoi,

Ik heb in werkelijkheid niet overtijd gelopen maar voor mijn gevoel wel. Onze oudste is met 36 weken geboren. Nu bij onze 2e had ik steeds zoiets van: als ik de 38 weken nu maar haal, dan kan ik thuis bevallen. Toen ik eenmaal de 38 weken voorbij was is voor mijn gevoel het "overtijd lopen" begonnen (terwijl het natuurlijk net zo goed nog 4 weken kon duren!). Ik werd het ook zo zat. Elke avond dacht ik: misschien wordt het vannacht wel geboren. Maar ja dan werd ik 's morgens weer met een dikke buik wakker. Uiteindelijk is onze kleine man met 39.5weken geboren. Dus keurig op tijd, maar wat was ik blij dat hij er was. En gek genoeg, toen de bevalling begon overviel het me toch ook weer. Je zit er heel erg op te wachten, maar als het dan zover is dan komt het ook wel weer onverwachts.
Misschien ben je intussen al bevallen, zo niet, sterkte in de moeilijke uren en hopelijk heb je gauw jullie kindje in je armen.

Groetjes van Corina
mama van een zoon van 4 jaar en een zoon van 3 maanden.

Herkenning alom. Ik ben vandaag ook 3 dagen overtijd en mijn beide andere kinderen werden 8 dagen eerder geboren. Dus voor mijn gevoel loop ik ook al anderhalve week overtijd, terwijl dat nog niet zo is.

Verder is de kleine op 2'kerstdag ingedaald en ik heb sindsdien allerlei kwaaltjes. En daar baal ik nu behoorlijk van.

Ik heb vanmorgen met de VK afgesproken dat als het er vrijdag nog niet is (dan 41 wk) dat ik dan gestript wordt. Vind het wel spannend en hoop dat het spontaan eerder komt.

Sterkte!

Probeer het los te laten en nog even te genieten van dat getrappel!

Ik snap als geen ander dat dat moeilijk is! Maar die baby komt er echt wel uit

Mijn eerste kwam met 38 weken! Toen ik met de tweede 38 weken was, had ik het gevoel dat hij/zij zou komen! Helaas, mocht ik nog drie weken wachten! Mijn dochter werd met 41 weken geboren.
Nui ben ik zwanger van de derde en krijg ik waarschijnlijk met 38 weken een KS! Ow, wat zou ik gaar op een natuurlijke manier bevallen met 42 weken!

Besef dat je tussen 37 en 42 weken gaat bevallen. Die datum is maar een indicatie en helemaal geen streefdatum. Bedenk dat je helemaal niet overtijd bent, je bent nog op tijd. pas na 41 weken mag je je overtijd voelen!
maar ik snap je perikelen wel, want ik wilde ook dolgraag bevallen. Mijn zus was al bevallen en ik nog niet.... dan zit je ook op hete kolen.
Maar hou de 42e week in je hoofd, zodat je niet steeds 't gevoel hebt over te lopen!
Als je met 41 weken nog niet bevallen bent, zou ik wel met de verloskundige praten, want dan begint de tijd te dringen. Vraag of je gestript mag worden of anders een dag kan afspreken voor inleiden. Want er liggen onderzoeken op tafel die bewijzen dat doorlopen na 41 weken niet al te best is!

Is het je eerste??? De meesten komen dan pas in de 41e week, dus als je daar rekening mee houdt, kun je nog even lekker van je vrijheid genieten deze week.

Succes ermee!

Terug
Bovenaan