overtijd...kans op zwangerschap heel klein

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik hoop dat iemand me iets zinnigs kan zeggen over mijn dillema.
Mijn vriend en ik hebben niet onveilig sex gehad. Dat wil zeggen, er was geen sprake van penetratie. Nu weet ik dat je van voorvocht ook zwanger kunt worden maar die kans is al klein als hij wel bij je naar binnen komt, laat staan als hij pas later met condoom binnen komt. Toch? ( of denk ik nu raar?)
Toch ben ik nu al 6 dagen overtijd. Heb wel wat krampjes af en toe, maar geen spoor van bloed. Uiteraard zou ik een test kunnen doen, maar dat lijkt me zo overbodig. Wat vinden jullie??

he pinkelot,

van voorvocht kun je inderdaad zwanger raken. Hoe is je cyclus normaal gesproken? Wel regematig? Als dat zo is zou ik gewoon een testje doen ( 2 voor 5 euro bij kruidvat) dan heb je tenminste zekerheid.

Gr Mama van Aimée

Als je het zeker wil weten zou ik toch een test doen. Kans zal klein zijn dat je zwanger bent, maar een kans is er altijd. Dus echt overbodig zal dit niet zijn om toch te testen

Zou je er wel aan toe zijn??

hallo meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben normaal wel heel regelmatig. Meestal duurt mijn cyclus 28 dagen, maar heb ook weleens een van 30 dagen gehad. Zit nu op 34 dagen, nog niet schokkend, maar ik vind het wel vreemd.
Ik heb besloten dat ik ga testen als ik na het weekend nog niet ongesteld ben, dan ben ik sowieso een week overtijd ( ook als je van 30 dagen uitgaat)
Ik slik al sinds 2005 geen pil meer, dus het kan niet aan ontpillen o.i.d. liggen. Vandaar dat ik het zo vreemd vind.

Ik zou er wel klaar voor zijn ja. Ben 28, woon samen in een eensgezinswoning en we hebben ons afgelopen kerst verloofd. Het was alleen nog niet zo gepland.
Maar goed zoals gezegd ik wacht nog een paar dagen af en anders gooi ik er een test tegenaan.

Hey Bieb,

Nee nog niet getest. Heb een heel druk weekend gehad en had geen test in huis.( oma van vriend in ziekenhuis opgenomen)
Nog steeds niet ongesteld trouwens maar wel steeds het gevoel dat het er aan zit te komen.
Ik weet het niet hoor....durf geloof ik niet zo goed te testen. Ben bang dat het negatief is en ook een beetje bang dat het positief is...snap je?

Ik houd jullie op de hoogte hoor, beloofd!

Pinkelot

hey meiden,

Even laten weten hoe of wat:
Ik ben dus niet zwanger. Gisterenavond na een cyclus van 41 dagen ( normaal altijd 28 of 29) ongesteld geworden.

In ieder geval wil ik jullie bedanken voor het meedenken/ meeleven.
Succes met zwanger worden/ zijn.

groetjes,

Pinkelot

Terug
Bovenaan