Overtijd lopen

Hallo dames,
Zijn hier ook dames die al ver over tijd heeft gelopen en hoe ervaarde je dat? Ik heb een vriendin die is 42 weken vandaag en alles leek goed op controle dus baby blijft nog zitten!
 
Ik loop nog niet over tijd, maar dacht juist dat pas uit onderzoek bleek dat het beter was om baby met 41 weken te halen dan nog wachten tot de 42 weken? Dat de babysterfte dan iets zou afnemen. En dan laten ze haar zelfs tot na de 42 weken lopen.. Dacht dat placenta dan toch wel te erg zou gaan verouderen enzo..
 
Eens met hierboven. 41.5 a 42 weken zou voor mij ook echt de max zijn, ook al lijkt het goed te gaan met de baby. Ik dacht dat alle vrouwen met 42 weken ingeleid worden uiteindelijk? Want hoe lang wil je anders nog wachten?? Sommige baby's komen gewoon nooit uit zichzelf..

Collega van me heeft 3 dochters en bij alle3 ingeleid tussen 41.4-42.1 weken. Geen van de 3 kwam uit zichzelf. De laatste is met 42.1 pas gehaald ivm paasweekend en woog toen 4680 gram ofzo, t was eigenlijk onverantwoord.

Ik heb 2 dochters, nu zwanger van de 3e. Ik zou sowieso op m'n strepen staan om ergens tussen 41-42 weken te bevallen en geen dag later dan fie 42 weken. Zou het doodeng vinden om langer door te 'moeten' lopen.
 
Zoals hierboven gezegd wordt: dan kiest ze er waarschijnlijk zelf voor dat ze nog niet ingeleid wil worden? De onderzoeken en protocollen zijn inmiddels wel heel duidelijk en volgens mij is er geen 1 ziekenhuis die dat risico na de 42 weken wil lopen... Maar als ze zelf dat risico wil lopen, kan dat natuurlijk en is haar goed recht. 
 
Ik was 42+1 toen onze zoon werd geboren. Als ik niet ingeleid was zat die er nu nog denk ik;). Uiteindelijk met keizersnee geboren, was een flinke jongen. Nu weer zwanger maar 1 ding weet ik zeker 41 weken is mijn max. Kon het nog wel volhouden en de baby ook maar het risico van sterfte vind ik te groot. Het advies is volgens mij ook veranderd naar 41 weken.
 
Bevallen met 42+1 van een gezonde zoon. Inleiding gestart met 42 wkn. Ook hier was er nog 0.0 aan de hand, dus ik durf best te zeggen dat hij nog even was blijven zitten..

Omdat alle controles voor die tijd (vanaf 41 wkn om de dag) goed waren en ik me fysiek oké voelde geen reden om eerder aan de bel te trekken. Mijn verzoek was de inleiding een dag eerder te starten, maar helaas kon dat vanwege de drukte in het ziekenhuis niet. Lichamelijk gezien trok ik het allemaal meer dan prima. Wel vond ik de laatste dagen psychologisch erg pittig en zwaar!
 
Bij mij lijken baby’s ook niet uit zichzelf te willen komen… 3 keer ingeleid. Waarbij ik bij de oudste 2 ook een verhoogde bloeddruk had. Bij mijn 3e zwangerschap heb ik ervoor gekozen dat ondanks dat alles goed was bij de uitgebreide controle bij 41.3 weken om me zsm in te laten leiden. Inderdaad omdat er een kleine kans is dat je baby alsnog in je buik overlijd, en ik ook sterk het gevoel had dat ze echt niet uit zichzelf ging komen.

Ik vond zelf het ‘overtijd’ lopen niet echt veel zwaarder dan bijv 36 weken zwanger zijn. Ik deed alles wel een beetje op mijn gemak. Maar ik kon prima voor mezelf en mijn 2 andere kinderen zorgen, en het huishouden bijhouden.
 
Terug
Bovenaan