Overtijd maar negatieve test

A

Anoniem

Guest
Hoi ik zal mij eerst even voorstellen want ik ben nieuw hier  Ik ben mamavan2, 27 jaar, getrouwd en moeder van een zoon en een dochter

Nu mijn vraag:

Ik ben eigenlijk nooit overtijd, mijn cyclus is rond de 28 dagen.
Maar vandaag ben ik 2 dagen overtijd (had afgelopen dinsdag ongesteld moeten worden) Heb vanochtend voor de zekerheid een test gedaan, want ondanks dat wij niet aan het "klussen" zijn voor een zwangerschap weet je het natuurlijk nooit(mijn man en ik hebben het deze maand namelijk wel op de manier  "zingen voor de kerk uitgaan" gedaan), de test gaf aan: niet zwanger. Heel duidelijk want het was een clearblue digitaal, dus niks met vage streepjes. Ik voel mij ook niet zwanger, maar heb ook niet het gevoel dat mijn menstruatie er aan zit te komen.

Voordat er misverstanden ontstaan: Ik weet dat het niet verstandig is om "zingen voor de kerk uit" toe passen als anticonceptie, meestal gebruiken wij dan  ook condooms.   Mocht ik zwanger zijn dan is het een prachtig kadootje en  zeker  welkom!

Ontpillen kan het trouwens  ook niet zijn, ik gebruik al bijna 4 jaar de  pil niet meer.

Mijn vraag is, zou mijn menstruatie ook uit kunnen blijven door stress. We hebben best veel stress gehad (verhuisd,zoontje heeft in het ziekenhuis gelegen) de laatste  tijd maar mijn menstruatie is die periode altijd op regel geweest. Zou nu dan voor het eerst zijn

En wat zouden andere oorzaken kunnen zijn?

Ik zit mij nu steeds af te vragen waarom ik niet ongesteld wordt, dat zal ook niet meehelpen natuurlijk.

Liefs mamavan2

Hoi,

Nee het voor het zingen de kerk uit is geen goede methode, want bij ongeveer 15% van de mensen is het dan de eerste keer raak.

En Ja stress is een een hele goede mogelijkheid dat je menstruatie uitblijft. Mocht je nu over 4 dagen nog niet ongi zijn doe dan nog een nieuwe test, is die negatief bel dan ff naar de huisarts voor een bloedtest.
Soms kan het ook zijn als je er veel meebezig bent datje lichaam je voor de gek houd en er dan voor zordt dat je menstruatie weg blijft.

Succes

Als de test negatief is dan kun je er zeker van uit gaan dat je niet zwanger bent. Ik was ook altijd heel regelmatig toen ik ineens zonder aanwijsbare reden 3 weken over tijd was. En daarna was ik weer heel regelmatig. Ik zou dus even rustig afwachten. Waarschijnlijk wordt je binnenkort weer gewoon ongesteld.

hoi,

Ik ken het frustrerend is dat he?? Ik ben wel onregelmatig maar nooit langer dan 38 dagen dus daar ga ik altijd van uit bij mij duurt het nu ook al zo lang dat je je vanalles in je hoofd haalt. De huisarts zei dat ik het af moest wachten maar dat wachten duurt zo lang en voor je gevoel kan je niet verder.

Als je het niet vertrouwd altijd naar de huisarts gaan die kan je helpen of in ieder geval geruststellen.

Komt allemaal goed.

Liefs mirlynn

Hallo,

Ik moest net als jij afgelopen dinsdag ongesteld worden.
Mijn vorige cylcussen waren ook allemaal 28 dagen.
Het is nu zaterdag en ik ben nog steeds niet ongesteld.
Heb inmiddels afgelopen woensdag en vrijdag een test gedaan. Beiden waren negatief. Daarentegen voel ik me wel anders. Bovendien heb ik ook niet de verschijnselen die ik normaal heb als ik ongesteld moet worden.
Heb daarom de dokter gebeld.
Wat mama T zegt is lang niet altijd waar. De testen kunnen negatief zijn omdat het kan dat je nog te weinig HCG hebt aangemaakt. Dit is een hormoon dat je lichaam aanmaakt op het moment dat je zwanger bent. Als je lichaam dus nog te weinig HCG aanmaakt dan kunnen die testen dat hormoon dus niet goed oppikken en daarom kan het zijn dat de testen negatief aangeven.
Mij is geadviseerd om volgende week opnieuwd te testen, omdat als je dan zwanger bent het hormoon meer aanwezig is. Geeft hij volgende week nog steeds negatief aan dan moest ik naar de huisarts om daar even een test te laten doen.
Geef de moed dus niet op, het zou maar zo kunnen zijn dat je wel zwanger bent!

groetjes Janien

Terug
Bovenaan