Overtijd maar negatieve test :(

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal, misschien is er al een actief topic hierover maar die kan ik nu niet vinden - anders word ik er graag op gewezen :)

Mijn situatie: ik (32 jaar) ben in nov '16 gestopt met de pil en sindsdien meteen heel regelmatig ongesteld met cyclussen van precies 26 dagen. Sinds januari proberen mijn man en ik om zwanger te worden, nog zonder resultaat (al besef ik dat dat wel normaal is hoor). Afgelopen zaterdag had ik ongesteld moeten worden, maar dat is niet gebeurd. Ik heb allerlei kwaaltjes: vlagen van misselijkheid, soort menstruatiepijn, weeïg gevoel, pukkels (heb ik normaal nooit), heel moe, slecht slapen etc - maar ben ook bang dat deze dingen misschien tussen mijn oren zitten omdat ik zo graag wil. Vandaag is de 3e dag overtijd, en ik ben nog nooit overtijd geweest dus ik had een positief voorgevoel, ook vanwege de kwaaltjes... Vanochtend heb ik getest met ochtendurine, was ontzettend zenuwachtig. De test was negatief (Clearblue plus, niet digitaal). Ik snap er niets van! Daarbij super teleurgesteld en zelfs beetje verdrietig...

Hoe kan dit? Kan ik toch zwanger zijn ondanks die test? Of is er iets anders geks aan de hand van binnen?

Wie heeft hier ervaringen mee?

Ik hoop op wat reacties :)

xxx

Hoi Sofie,

Als je de pil hebt gebruikt kan het soms wel een jaar tit anderhalf duren voordat je lichaam helemaal 'ontpilt' is. Het zijn gewoon rothormonen. Ook als je cyclus normaal lijkt kan hij maanden later ineens langer worden of 1 overslaan.

Daarentegen kun je natuurlijk best zwanger zijn. Ik testte 1 dag overtijd negatief en 3 daarna positief. Zat gewoon nog te weinig hcg in mijn lijf. Ik heb altijd getest met kruidvat 2 voor 5 euro. Nooit clearblue. Vond ik weggegooid geld.

Symptomen van beginnende zwangerschap lijken op menstruatieklachten.. het kan alle kanten uit. Ik zou morgenvroeg of die dag daarna gewoon opnieuw testen met ochtendurine.

Succes en ik hoop echt voor je dat je zwanger bent!!

Dank je wel Lyn voor je reactie, heel fijn :)

Het lijkt er nu toch op alsof mijn menstruatie doorkomt... Het is een soort bruine afscheiding, nog geen helder bloed. Maar begin mijn hoop een beetje te verliezen :(

Op naar de volgende ronde weer. Vind het een stressvolle periode, en we zijn nog maar zo kort bezig. Pffff...

Fijne dag! En succes met je zwangerschap!

Oh jammer ja!

Mijn zwangerschap zit er inmiddels op, ik heb een zoontje van anderhalve week oud nu in mijn armen liggen.

Het blijft een wonder hoe zoiets moois kan ontstaan en niets is vanzelfsprekend kan ik je uit ervaring vertellen.

Tuurlijk is het stressvol.. Je wilt iets zo graag maar hebt er totaal geen invloed op. En mensen kunnen wel zeggen dat je het los moet laten en er niet teveel mee bezig moet zijn, maar zo werkt dat niet. Het gaat om zoiets belangrijks, om je toekomst..

Loslaten werkte bij mij niet en ik werd niet minder sneller zwanger door er steeds mee bezig te zijn. Doe waar jij je goed bij voelt!

Liefs Lyn

>Het kan best dat je over een week wel positief test, ik heb dat ook mee gemaakt toen de test uiteindelijk positief was gaf die 3+ aan

Wauw wat herken ik dit goed. Ik zit toevallig op dit moment in hetzelfde schuitje, nog maar net overtijd en vanmorgen negatief getest.

Maar ik heb wel de kwaaltjes en voel me net zoals toen ik zwanger was, al resulteerde dit wel in een miskraam.

Maar wat herken ik je gevoel. Wij zijn sinds mei vorig jaar al bezig en in november hebben we een miskraam gehad en sindsdien niet meer zwanger geweest ondanks mijn stabiele cyclus.

Ik hoop zo dat je toch nog positief test, en bruin bloed hoeft nog niets te betekenen he:) houd nog even moet tot je het zeker weet.

Sterkte liefs Jolanda

Hi dames

Wij proberen sinds deze maand zwanger te worden.

Direct deze maand 4dagen over tijd terwijl ik normaal een regelmatige cycles van 29/30 dagen heb...

Vanochtend gestest helaas :-( wel apart dat ik nog steeds niet ongesteld ben....

Hoi dames

hier ook zeven maanden gestopt met de pil en onregelmatige cyclussen gehad vorige maand 51 dagen en nu zit ik op dag 53 ook getest en helaas negatief.

4 maart mijn laatste menstruatie en volgende week 2 maanden overtijd niet zwanger en ook niet ongesteld ik mag 8 mei naar de gyno voor onderzoek.

Succes dames.

Terug
Bovenaan