Overtijd met een regelmatige cyclus en niet zwanger, wie heeft dit ook meegemaakt........

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

Anoniem

Guest
Beste allemaal,

Ik zit in ronde 7, mijn cyclus varieert tussen de 28 en 30 dagen. Ik ben nu, uitgaande van een cyclus van 30 dagen, 3 dagen overtijd en heb niet echt het idee dat de ongi eraan zit te komen. Ik voel, behalve een drukkend gevoel bij m'n schaambeen, niets.

Je zou denken, misschien ben ik zwanger, maar de test gaf gisteren aan dat dit niet zo is.

Is er misschien iemand die dit ook heeft meegemaakt en zo ja, sla je dan een keer ongesteld zijn over of kan het ook dat het een keer veel later komt. Oh ja, ik had ergens gelezen dat je een keer ongi over kan slaan als je geen eisprong hebt gehad. Die heb ik volgens mij wel gehad. Had dit keer enorm veel (lekker verhaal hè?) cervixslijm en enorm veel zin om te klussen (sorry...)

Ik hoop dat iemand me kan helpen, voel me zo onzeker,
Linny

hoi linny,

gisteren zag ik een stukje over iemand die bij een paar dagen overtijd had getest en negatief kreeg. maar na drie weken testen bleek ze toch zwanger te zijn.
het kan zijn dat er nog te weinig hCG in je urine zit.

hoop voor je dat het zo mag zijn.
en ook als je een eisprong over hebt geslagen zou je ongesteld moeten worden lijkt me, wanneer je aan de pil bent komt er geen ei maar word je toch ook ongi? het slijm en bloed wat de baarmoeder aanmaakt voor de eisprong moet toch weer een keer eruit.

ikzelf heb voor de pil ook altijd een cyclus tussen de 29 en 31 dagen gehad. de eerste pilloze cyclus was bij mij netjes 29 maar daarna 47 en vandaag alweer 51(maar nog geen red devils in aantocht). ik heb na 4 dagen overtijd getest, negatief. dinsdag nog een keertje testen.

succes ermee.
groetjes esther

Hoi Esther,

Dankjewel voor je reactie!

Wat vervelend dat het nu steeds zo lang duurt voordat je ongi wordt. Begrijp ik het goed en is dit je derde cyclus nadat je met de pil bent gestopt? Misschien dat het dan wel weer normaal wordt, zeker omdat je ervoor ook altijd regelmatig was.

Ik ga er voorlopig maar vanuit dat ik niet zwanger ben, dan kan het alleen maar meevallen. We testen morgen nog een keer en mocht deze weer negatief zijn dan maak ik woensdag (een week overtijd) een afspraak bij de huisarts.

Liefs,
Linny

hoi linny,

ik denk dat mn cyclus binnen een half jaar wel weer normaal is. hoop ik.

dinsdag maak ik een afspraak met de dokter en vraag of er misschien medicijnen zijn om de cyclus regelmatig te maken. monnikskruid schijnt een homeopatisch middel te zijn. als hij me niets voorschrijft ga ik dat proberen.

succes met testen morgen, moge er goed nieuws uitkomen.

groetjes esther

Hoi Linny,

Ik heb er zelf een jaar over gedaan om zwanger te worden. Ik was altijd heel regelmatig ongesteld. Eén keer was het een paar dagen later, maar werd ik daarna toch ongesteld.
Toen ik de eerste keer zwanger werd testte ik ook negatief, maar na een week positief. Dat werd helaas een miskraam. De volgende keer testte ik ook eerst negatief en na een week positief. Dat komt inderdaad door de hormonen. Ook als het eitje er langer over doet om in de baarmoeder te komen en in te nestelen kan dit schelen. Ik hoop voor je dat je toch zwanger bent!!
Groetjes,
Daantje

Hoi,

Ik heb het hier een keer met de gynaecoloog over gehad. Deze vertelde dat het lichaam wel veel veranderingen door te maken had na het jarenlang gebruik van de pil (ik weet niet of dat bij jou ook zo het geval is). Hij vertelde dat ongeveer na een paar maanden, verschillend bij iedere vrouw, het lichaam een verandering door kan maken door middel van een langere cyclus (snap je het nog). In onze taal: je lichaam gaat nu op eigen kracht draaien en gooit de laatste restjes "namaak"hormonen eruit. Dit is een goed iets. Ikzelf had dit zo rond de 7e maand en de 9e maand was het bij mij raak. Helaas was de eerste zwangerschap al na 5 weken geeindigd in een miskraam. Nu ben ik 3 en halve maand zwanger. Bij deze zwangerschap was ik degene die het meest verbaasd was. Juist in de maand waarvan ik dacht: ik denk er niet aan (na de miskraam) en ga volgende maand wel weer kijken met ovulatietesten enzo, juist die maand was het raak.

Ik wens je heel veel succes met zwanger worden en probeer geduld te houden!

Groetjes, Jannie (14w5d)

Hoi Jannie en Daantje,

Het verhaal wat jij vertelt, Jannie, vertelde mijn moeder ook al. Dankjewel, ik  krijg er weer wat goede moed door.  Ik hoop ook echt zo dat het over een paar maanden gaat lukken. Gisteren ben ik nl. na vier dagen overtijd, toch ongi geworden. Was er gisteren ook echt wel kapot van, samen met mijn man hadden we al uitgezocht wanneer ik uitgerekend zou zijn.
Vandaag ging het gelukkig wel weer, vanmorgen op m'n werk kwamen m'n baas en een  andere collega van mij vertellen dat ze zwanger zijn. Ik probeer dan echt wel blij voor ze te zijn, maar aan de andere kant heb je een rotgevoel.

Maar ja, nieuwe ronde, nieuwe kansen, toch?

Jannie, ik wens je een hele fijne zwangerscahp toe en Daantje, veel succes met zwanger worden.

Liefs,
Linny

Ik heb nu ook iets waar ik echt niet van weet wat ik ervan moet denken.... 
ben sinds januari gestopt met de pil, direct de maand erna al ongesteld. Sinds toen ook heel regelmatig, 28 dagen. Nu moest ik donderdag ongesteld worden maar ben het nog steeds niet. Moet ineens vet vaak naar het toilet vanwege me stoelgang. Alleen me borsten zijn aan de onderkant wat gevoelig. Ik heb veel krampen in me onderbuik alsof ik ongesteld word maar er gebeurt al 4 dagen niks.... 
ik heb een test gedaan maar die is negatief.... word er een beetje moedeloos van omdat ik niet weet wat het is. Wil graag zwanger worden maar een negatieve test is toch een teleurstelling. Maar dit heb ik nog nooit gehad dus kan me haast niet voorstellen dat ik niet zwanger ben..... 
kan iemand me helpen of vertellen wat zijn of haar ervaring is en misschien wel iemand die dit ook heeft meegemaakt ? 

Terug
Bovenaan