Overtijd na positieve ovulatietest

<p>Goeiemorgen,</p><p>Afgelopen cyclus deed ik ovulatietesten (paarse CB met smiley). Ik had een positieve ovulatietest waarbij we de twee dagen nadien geklust hebben. </p><p>Ik ging er dus vanuit dat ik na exact 2 weken zou menstueren. </p><p>Afgelopen dinsdag was het exact 14 dagen na mijn positieve ovulatietest. Ik ga er dus vanuit dat afgelopen donderdag 2 weken na mijn effectieve ovulatietest was. Gisterenochtend, zaterdag (NOD2), deed ik een zwangerschapstest (Predictor Express) gezien ik overtijd ben. De test was jammer genoeg negatief :-( </p><p>Momenteel op zondagochtend (NOD3) nog steeds niet ongesteld. De laatste week savonds wel steeds een opgeblazen buik en nu sinds 3 dagen pijnlijke tepels. Ook geconstipeerd en regelmatig krampen (maar komt misschien voort uit constipatie). </p><p>Ik dacht als je je effectieve ovulatie weet, je niet overtijd kan gaan met menstruatie. Maar lijkt nu wel zo te zijn? </p><p>Kan ik volgens jullie toch zwanger zijn? Kan menstruatie toch op zich laten wachten? </p>

Ze zeggen dat je gemiddeld 14 dagen na eisprong ongesteld wordt. Na een positieve ovulatietest ovuleer je tussen 24-48 uur (afhankelijk van type test) Dan zou je op ongeveer 16 dagen komen. Mijn positieve ovu test was op CD19 en ik had die keer cyclus van 34 dagen. Werd dag 35 ongesteld (16de dag na ovulatietest)

Terug
Bovenaan