Overtijd - Seks 48u na positieve ovulatietest

<p>Goeiemorgen,</p><p>Een vraagje. Ik deed 2 weken terug een positieve ovulatietest op dinsdagochtend. Op donderdagochtend hadden mijn vriend en ik seks. Ik ging er vanuit dat mijn ovulatie al gepasseerd was maar lees nu dat een ovulatietest ook 1 of 2 dagen voor de effectieve eisprong positief kan zijn? Ik gebruikte de Clearblue Advanced test. Bestaat er een kans dat ik zwanger zou zijn? Ik verwacht mijn menstruatie gisteren / uiterlijk vandaag. </p><p>Groeten,</p><p>Tinne</p>

Ovulatie test is inderdaad positief voor je je eisprong hebt. Dus het zou kunnen. Ik neem aan dat als je ovulatie testen gebruikt dat je ook probeert zwanger te worden? In dat geval zal ik voor je duimen!

Dankjewel voor je bericht :) 
We proberen inderdaad zwanger te worden maar het was er helaas op de dag van de positieve test en de dag nadien niet van gekomen. Dus is dacht dat er geen kans meer toe was. Spannend dus!! 

Je ei springt meestal rond 24, maar soms wel 48 uur na de positieve ovulatietest. En nadat je ei gesprongen is, is er ongeveer 10 uur de tijd voor een bevruchting. 
Ik heb zelf in een vruchtbaarheidstraject gezeten en daar is me verteld dat 2 dagen na de positieve ovulatietest veel minder kans is dan de dag erna. Dat is met onderzoek aangetoond. Maar het is niet onmogelijk. Dus je kan altijd hopen natuurlijk.

Terug
Bovenaan