Overtijd, symptomen maar negatieve tests

<p>Hoi allemaal,</p><p>Hopelijk weten jullie raad! Ik ben sinds januari 2018 van de pil af en heb sinds april 2018 mijn cyclus bijgehouden d.m.v. een app. Die is altijd precies 30 dagen. </p><p>Sinds deze maand zijn mijn man en ik voor het eerst bewust bezig met het krijgen van een kindje, terwijl we op huwelijksreis waren naar Azië (van 2 tot 22 januari). Mijn eerste dag van laatste menstruatie was op 24 december 2018. Volgens die app zou mijn ovulatie op donderdag 10 januari zijn.</p><p>Die week op 7, 9 en 11 januari seks gehad. Sinds woensdag 16 januari heb ik enorme opgezwollen borsten, nooit eerder last van gehad. Verder afgelopen week ook andere kwaaltjes, waaronder droge ogen, misselijk na sterke geuren en gedurende de hele dag misselijk met vlagen. Dinsdag op woensdag (nadat we thuis kwamen van de reis) hele erge buikkrampen en diarree gehad, misschien voedselvergiftiging. </p><p>Gisteren (donderdag) had ik ongesteld moeten worden, maar ik ben het nog steeds niet. Vanochtend twee testen gedaan en die waren beide negatief. Ik word altijd precies op de 30ste dag ongesteld en voel me ook anders dan normaal (vooral die borsten zijn zo anders en sinds vandaag ook lichtgele afscheiding). Als ik dus zwanger zou zijn, zou ik door die symptomen toch al wel genoeg hcg moeten hebben, of werkt dat niet zo? :)</p>
 
Hmm, moeilijk... je zou een vroege test kunnen proberen? Die zijn wat gevoeliger. Of toch nog een paar dagen wachten en dan testen... maar ik weet hoe moeilijk dat is ??
 
Ja dat was een vroege test. Ik lees dan op die verpakking die 'ie 99% betrouwbaar is vanaf de nod, dan zou de kans dat ik alsnog zwanger ben dus 1% zijn. Maar twee dagen overtijd met een cyclus die altijd tot de dag nauwkeurig is vind ik toch gek...
 
Een reis + voedselvergiftiging + jetlag kan een flinke impact hebben op je lichaam. Het kan dus zomaar zijn dat je dit keer later ongesteld wordt. Zodra je bewust gaat voor een kindje kan het vrouwelijk lichaam je volgens mij ook goed voor de gek houden! Overigens heeft niet iedere vrouw na x aantal dagen haar ovulatie. 
Die van mij bleek bij mijn eerste echo bijvoorbeeld al na 10 dagen te zijn na eerste dag van mijn laatste ongesteldheid. Terwijl iemand anders het na 18 dagen pas heeft.
Ik hoop dat het raak is hoor, maar er zijn zoveel factoren die meespelen..!
 
Terug
Bovenaan