Overtijd zijn en toch negatief blijven testen

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik zou graag een paar meningen van julie horen.
Ik ben nu al ruim 2 weken over tijd en en heb al 2 testen gedaan en beide negatief. Maar ik ben nooit over tijd en heb een regelmatige menstruatie.
De dokter wil pas een bloedtest laten doen als ik minimaal 4 weken over tijd ben.
Ik heb verder ook niet echt last van de standaard zwangerschaps kwaaltjes?

Wat kan ik nu nog doen, behalve me eigen gek maken!

Heeft iemand hier ook ervaringen mee??

Ik was nog iets vergeten erbij te zetten, ik wel heel erg last heb van een rommelende onderbuik. en ook heb ik het idee dat ik wat vaker moet plassen maar niet overdreven veel.

Wat zijn jullie ervaringen en meningen.

Hoi Snoopy,

Ik weet precies wat je doormaakt. Heb ik zelf ook meegemaakt. Ik was ook heel regelmatig en heel blij toen ik over tijd was. Helaas was de test negatief en elke dag daarna dat ik testte weer.

Toen ik een week over tijd was ben ik bij de huisarts geweest, die me gelukkig heel goed begreep en meteen een bloedtest deed (ook negatief). Daarna heeft hij me doorverwezen voor een inwendig onderzoek. Ook daar was niets op te zien.

De huisarts heeft mij uitgelegd dat dit een flauw trucje van je hersenen kan zijn. Omdat jij denkt (heel graag wilt) dat je zwanger bent sturen hersenen signalen naar je baarmoeder dat je nog niet ongesteld mag worden.

Ik vond mezelf  echter veel te nuchter om me zo door mijn lichaam te laten misleiden. Maar enkele dagen nadat ik met eigen ogen gezien had dat er echt niks zat werd ik ineens gewoon ongesteld alsof er niks gebeurd was. Teleurgesteld, maar ook opgelucht omdat we eindelijk weer verder konden.

Er is eigenlijk niks dat je nu zou kunnen doen. Bedenk dat, wanneer de test negatief is, de kans echt maar heel klein (nul) is dat je zwanger bent. Jammer dat je huisarts niet wil meewerken aan verder onderzoek, maar een bloedtest meet eigenlijk precies hetzelfde als een thuistest, dus die zal waarschijnlijk niet anders zijn. De 'signalen' die je voelt, voel je waarschijnlijk  vooral omdat je er nu veel meer op let dan normaal.

Hallo Mama T,

Dank je wel voor reactie!!

Ik hoop dat het bij mij dan ook zo gaat werken!!!
Ik had zelf ook al wel een beetje het idee dat ik me dingen inbeeld dat ik die voel of dat ik ze denk te voelen net wat jij zegt je zit er op te letten!

Maar 1 vraagje? Is het bij jou nu al wel gelukt om zwanger te worden??

Ik heb me eigen wel voor genomen om de komende week niet meer te testen en er niet meer de hele tijd mee bezig te zijn.

Ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat??

groetjes Snoopy

Hoi Snoopy,

Ik had bijna elke maand wel dat ik last had van gevoelige borsten en buikkrampen. Maar ja, dat hoort ook een beetje bij het ongesteld moeten worden, dus dat is erg lastig om goed te herkennen. En zeker als je er heel erg mee bezig bent voel je ineens van alles. Afleiden is idd het beste (enige) wat je kunt doen. Er bestaan geloof ik wel medicijnen, maar ik weet niet of je daar vrolijk van wordt.

Ik ben inmiddels 23 weken zwanger en het gaat helemaal geweldig met ons kleintje. Het heeft na dat gedoe met lang over tijd zijn nog 8 maanden geduurd bij mij.

Ik hoop dat het bij jou sneller lukt. Het is in elk geval niet zo dat je nu ineens minder vruchtbaar bent of zo. Ik zat naderhand wel iets minder te wachten op de ongesteldheid. Als ik eens een dag later was dan   schoot ik niet meer meteen in de stress.  

Zelfs toen in echt zwanger bleek te zijn heb ik pas na 4 dagen over tijd getest. En ik verwachtte er helemaal niks meer van na al die tijd, en deed alleen maar de test ommijn man gerust te stellen dat ik best een wijntje mocht die avond. Des te groter de vreugde toen de test positief bleek. We waren die dag 4 jaar getrouwd, en ik twijfel nog steeds wat nu eigenlijk de mooiste dag uit mijn leven is. Die dag, of 4 jaar eerder. Daarna kwam de misselijkheid, extreme vermoeidheid en de rugpijn. Maar dat nemen we allemaal voor lief.

Terug
Bovenaan