Overtijd

<p>Hoihoi,</p><p>Ik vroeg mij af of jullie enigszins ervaring hebben met evt voortekenen dat de bevalling begint. Na honderderden verhalen gelezen te hebben weet ik dat iedere bevalling anders is en op zijn eigen manier begint maar toch ben ik nieuwsgierig of iemand dezelfde ‘klachten’ herkent van vlak voor haar bevalling.</p><p>Ik ben nu 40.4 weken zwanger en dus pas 4 dagen overtijd maar jeetje die 4 dagen komen wat betreft gevoel overeen met 4 weken... en dan is de VK ook al met 39.4weken begonnen met strippen, maar helaas 3x zonder resultaat. De laatste 2 weken voelde ik me eigenlijk het beste van mijn hele zwangerschap. Gedurende de 40 weken heb ik veel last gehad van mijn bekken en 5 kuurtjes voor een blaasontsteking met de mildere ontstekingen achterwege gelaten. Ook veel last van jeuk, dit komt waarschijnlijk door de verhoogde galzuren maar volgens de gyn is het geen zwangerschapscholestase omdat de waardes niet met grote sprongen stijgt! Maar goed nu voelde ik me dus beter maar sinds gister lijk ik getroffen door een vrachtwagen.. ontzettend moe, ‘s nachts nog vaker/langer wakker dan ik normaal gesproken was en het gevoel alsof mijn lichaam het niet meer kan. De koek lijkt op. Herkennen jullie dit? Als dit een paar dagen volhoud weet ik niet of ik nog wel energie heb voor een bevalling.. De kleine voel ik gelukkig nog wel goed, meer dan de laatste tijd zelfs. Mijn lichaam is dus echt in een mum verandert. Ik hoop dat jullie me het verlossende woord van herkenning kunnen geven en anders toch maar even aan de bel trekken bij de VK. </p><p>Wat een lang verhaal, maar ook dit eventjes opschrijven doet me goed dus sorry als je het een zeur verhaal vind want dat kan het nu dus ook zijn geworden. </p><p>Liefs?</p>

Hallo, 
De klachten herken ik niet dus daar kan ik helaas niks van zeggen..
Ben je er in je hoofd steeds mee bezig? Psyche is heel belangrijk voor je hormonen.. 
Ik zat er met 40+5 helemaal door heen psychisch.. vooral door anderen (appjes met.. voel je al wat, is het al begonnen, ik denk dat het vandaag geboren wordt, ach waar maak je je druk om het komt vanzelf, hebben ze al wat gedaan etc.).. ik ben toen een keer extra naar de VK geweest om te praten. Ze heeft toen ook even inwendig onderzoek gedaan omdat ik sinds de 32 weken al voorweeen had en daar zo onzeker door was.. ze zei toen tegen mij, het lijkt nog niet echt rijp dus je hoeft het niet dit weekend te verwachten (was op vrijdag) dus ik iedereen geappt, VK zegt niet dit weekend, volgende week proberen ze te strippen en ik wil er niks meer over kwijt, toen kon ik volledig ontspannen want waren echt voorweeen en iedereen hield zn mond.. ze kwamen alleen die zondag al strippen.. mijn VK praktijk doet het pas bij 41 weken omdat vanaf dan de 1e poging vaker effectief is gebleken... en ja hoor, na 9.5 uur nadat de weeën begonnen waren kreeg ik ons dochtertje in mijn armen..
Als ze voor 41 weken strippen, proberen ze wel heel erg de baarmoedermond te stimuleren dus soms helpt het dan toch alleen dan heb je meestal meer poging en nodig..
Over die vermoeidheid en je angst dat je het niet redt zou ik adviseren om de verloskundige te bellen.. zij kunnen je gerust stellen of wat geven.. ze kunnen daar als het goed is wel wat mee want ik hoorde van mijn VK dat dat een veelvoorkomend probleem is (zei ze toen ik er  zo door heen zat)..
Hou vol! Probeer niet in de wacht modus te staan want dan voel je alles en duurt het zo lang.. 
Ik had dat weekend besloten om voor mezelf te bedenken " ik ben nu 30 weken zwanger het is nog een paar weken en dan is ze er (was ik werkelijkheid bijna 41 weken en duurde een wel heel krappe paar weken)".. ik heb op zaterdag nog een Ikea kast in elkaar gezet en op zondag begon na het strippen de bevalling.. ze is s nachts geboren dus is het uiteindelijk 41+1 geworden..
Een goede bevalling, een mooi en gezond kindje en een goede kraamweek en herstelperiode toegewenst!
Groetjes!
En o ja, ik vind niet dat je zeurt.. je wacht al zolang en dan komt de datum dichterbij en dan ineens ben je op die datum, je gaat er over heen.. en nog een Dag, en weer 1... etc dat is best lastig om mee om te gaan, dat is wel heel herkenbaar en wordt naar mijn idee onderschat wat dat met je doet

Lief je berichtje!
Ik heb voor de rest weinig om handen, alles in huis is klaar en door die bekkenklachten is veel lopen ook niet fijn dus ik breng de dag veel thuis door. Op de bank hangend met netflix en inderdaad de berichtjes beantwoorden van alle nieuwsgierige en meelevers om mij heen.. Ik ga inderdaad maar proberen er niet te veel over na te denken en spreek nu voor mijzelf af dat ik niet ieder berichtje hoef te beantwoorden, als hij komt horen ze het vanzelf. Ik hoop zo dat het me lukt ? . 
Het strippen lijkt fijner dan dat het is vooral als ze voor de datum al beginnen. Ik was zoooo blij aangezien in mij gedachte de bevalling dan niet meer zo lang opzich zou laten wachten. Wat alleen niemand mij had verteld is dat vanaf dat moment ook het echte wachten begint. Maar goed weten we dat ook weer voor de volgende keer! 
Vandaag ga ik even een dagje met mijn moeder leuke dingen doen en hopelijk zorgt dat voor genoeg ontspanning. Zo niet, neem ik einde van de week contact op met de Vk voor hoe verder. Al kan ik maar even een nacht goed doorslapen. Lief dat je reageerde ☺️

Terug
Bovenaan