Overtijd

<p>Hallo meiden ik heb een vraagje ik ben nu 2 weken overtijd en aantal zwangerschap testen veder ze geven nog steeds aan niet zwanger zou je na 2 weken en later nog wel zwanger kunnen testen? Ik ben ondertussen al 9 maanden gestopt met de prikpil en mijn laatste ongesteldheid was 28 november tot 2 december ik zou allang ongesteld moeten zijn. Maar het bleef uit waar ik en mijn vriend super blij mee zijn maar helaas bijna elke dag een test en allemaal negatief.</p>
 
Ik zou eens naar de huisarts gaan voor een bloedtest. Je cyclus kan door heel veel dingen een keer verstoord zijn, dus zou niet meteen rekenen op een zwangerschap, maar zo lang overtijd als je tot nu toe wel regelmatig ongesteld was (neem ik aan?), is wel vrij lang. Een vriendin van mij kwam er laatst met 2 weken overtijd achter dat ze zwanger was middels een bloedonderzoek, want de testen bleven bij haar negatief. Kennelijk breekt haar lijf de hcg te ver af om testbaar te zijn in urine, maar is het in het bloed prima meetbaar. Dat is echter wel de uitzondering: verreweg de meeste vrouwen waarbij de menstruatie uitblijft en die na 2 weken overtijd nog negatief testen zijn gewoon niet zwanger en hebben om de een of andere andere reden een keer een cyclus die langer duurt. 

Overigens: ook als je cyclus om een andere reden dan zwangerschap verstoord was, dan kan het goed zijn dat je ook later een eisprong hebt gehad (of misschien zelfs nog moet krijgen) en uiteraard heb je dan ook kans om (later dan je dacht) zwanger te worden. In die zin kan af en toe testen nog wel zin hebben, maar zou dat dan wel naar een laag pitje terugschroeven (misschien nog elke week of twee weken een keer testen tot je menstruatie komt/je een positieve test hebt).
 
Ja mijn menstruatie is altijd regelmatig geweest ik had de dokter al gebeld moet volgende week weer terug bellen dan zal ik vragen om mijn bloed te testen.
 
Ben je toevallig onlangs gevaccineerd? Ik hoor veel vrouwen om me heen, inclusief ikzelf die daardoor een ontregelde cyclus hadden?
 
In zit in hetzelfde schuitje 4 dagen overtijd en test nog steeds nagatief. Ik had de dag dat mijn menstruatie zou beginnen dus mega buikpijn en rugpijn (heel normaal voor mij) dus dacht dat het wel door zou komen, maar toch niet. De klachten zakken af. Heb nu alleen wat gevoeligere borsten en moe. 

welke testen gebruik je? Ben heel benieuwd of bij jouw een bloedtest meer uitwijst 
 
 
Terug
Bovenaan