Overtijd

Hey allemaal,

Ik ben sinds een paar maanden gestopt met de pil, wel heb ik een app die ziet wanneer je vruchtbaar ben of ongesteld zou moeten worden.
Daar let ik altijd goed op, ik ben al vier jaar samen met mijn vriend.

Ik ben nu vier dagen overtijd en dit heb ik nog nooit eerder gehad, wel was ik heel erg gestrest deze week maar ik heb eigenlijk nooit dat daardoor mijn menstruatie uitblijft.

Ik heb een regelmatige cyclus en word vaak altijd op de aangegeven datum ongesteld of soms 1dag verschil maar vier dagen wow dat nog nooit.

Nu las ik dat door de stres natuurlijk ook kan komen maar ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Het is niet de bedoeling om nu al zwanger te raken maar mocht het zo zijn is het wel een cadeautje natuurlijk..

Maar wat moet ik doen? Hebben jullie advies moet ik testen of vanaf wanneer is dat echt noodzakelijk als je overtijd ben?
 
Je kan testen als je overtijd bent. 1 positieve test is voldoende. Maar het is wel voordeliger ze per meerdere te kopen. In het geval het een negatieve test is en je volgende maand weer wilt testen.
 
Is mogelijk, je kan een weekje wachten met testen. Overigens is testen meer voor de duidelijkheid. Ik ken ook iemand die pas een maand voor de bevalling doorhad dat ze zwanger was. De baby komt er niet eerder of later door.
Als het om de kosten gaat, kan je de huisarts ook laten testen.
 
Jaaa begrijpelijk inderdaad..
 
Gaat niet om de kosten hoor, maar is gewoon beetje spannend aangezien het niet gepland is! En dacht misschien hebben meerdere wel is gehad door de stres
 
Door stress kan je cyclus verstoord raken, maar niemand hier kan natuurlijk zeggen of dat nu bij jou ook zo is en wanneer je menstruatie dan zou komen. Het kan ook dat je om wat voor reden dan ook deze maand een latere eisprong hebt gehad en daarom ook later ongesteld wordt. Als je het zeker wil weten dan is het enige dat je kunt doen een zwangerschapstest doen. Als je overigens niet zwanger wil raken dan zou ik een betrouwbaardere anticonceptie gebruiken dan een app die zegt wanneer je eisprong zou moeten zijn. Geen enkele app kan dit namelijk voorspellen
 
Ik heb net die kruidvat zwangerschap test gehaald waar er 2inzitten, staat nu nog niet zwanger op.
Weet niet of dit nog te vroeg zou zijn of dat het sochtends miss anders zou zijn! 
 
 
 
Terug
Bovenaan