Overtijd

Hi meiden,

Ik ben dus nu al 9dagen overtijd, gister test gedaan maar negatief.

Ik heb al 2dagen last van lichte kramp links onder in m'n buik maar niet ongesteld

Kan het zo zijn dat ik nog niet veel hcg heb? Vanaf wanneer zou je dat nou echt duidelijk moeten zien?

9 dagen na je verwachte menstruatie zou een test wel positief moeten zijn. Ik denk dat je cyclus wat langer / in de war is deze maand, dat kan gebeuren. Anders probeer je het over een paar dagen nog eens als je menstruatie niet doorkomt?

Heb je ovulatietesten gedaan? Alleen als je vrijwel zeker weet wanneer je eisprong was (dmv testen en/of echo) dan kun je betrouwbaar voorspellen wanneer je ongesteld zou moeten worden. Na 9 dagen verwacht je echt wel een positieve test als je zwanger bent. Mogelijk is je eisprong later geweest deze cyclus. Is je cyclus normaal regelmatig? Ben je recent gestopt met anticonceptie?

Hi, 

Ik ben gestopt met de pil sinds vorig jaar juli
Daarna opzich wel gewoon regelmatig ongesteld alleen mijn 2laatste maanden waren iets overtijd dan normaal
Ik ben 10dagen overtijd heb al Drie dagen wel last van kleine lichte krampjes aan 't rommelen links onder in me buik
Kan het zo zijn dat het misschien of te pril is waardoor ik niet genoeg hormoon aanmaak? Of m'n menstruatie komt veel later of niet door anderen redenen dat kan natuurlijk ook maar je in je hoofd blijft toch een beetje zitten met zwangerschap
Is het verstandig om naar de huisarts te gaan als ik deze maand helemaal oversla en niet zwanger test nog steeds? Ik ben al een half jaar van de pil af! 

Als je echt 10 dagen overtijd bent dan mag je echt wel een positieve test verwachten als je zwanger bent (uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd). Direct na de innesteling wordt al HCG gemaakt en dit verdubbelt elke 2-3 dagen waardoor je in principe op je dag van menstruatie al duidelijk positief test als je zwanger bent. Aangezien je geen ovulatietesten hebt gedaan, denk ik eerder dat je eisprong deze cyclus later is waardoor je nog niet ongesteld bent. Ontpillen kan een jaar duren en kan ook gepaard gaan met af en toe normale cycli en dan weer meer onregelmatigheid. Als je je zorgen maakt kun je natuurlijk altijd een afspraak bij de huisarts maken. Maar na stoppen van de pil is onregelmatigheid niet heel ongebruikelijk. Wel vervelend uiteraard als je zwanger wil worden. Dan zou je misschien toch eens ovulatietesten kunnen gebruiken om te kijken wanneer je eisprong plaatsvindt zodat je wat gerichter kan klussen

Terug
Bovenaan