Overvallen door de bevalling

Hallo,
Een jaar geleden ben ik bevallen van de eerste. Of eigenlijk overvallen door de eerste.
Na de wekelijkse boodschappen gedaan te hebben en vervolgens even een middag dutje (want ik had me vertilt met de boodschappenkrat). Toen ik wakker werd voelde ik me niet zo lekker, dus om 14.00uur toch maar even het ziekenhuis gebeld. Daar aangekomen bleek ik 5cm ontsluiting te hebben. Om 16.00 had ik m'n zoon al in de armen.
De hele bevalling is in een roes voorbij gegaan.
Nu ik zwanger ben van de 2e maak ik me af en toe zorgen omdat een 2e vaak sneller gaat.
Af en toe heb ik nachtmerries. Dat ik 's ochtends wakker word terwijl het kind al geboren is.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik moet om medische redenen in het ziekenhuis bevallen (plm 10 min. rijden), maar hoe kom ik daar op tijd?

Groeten Anoniem

Hoe kom ik op tijd bij het ziekenhuis?
Rond de uitgerekende datum niet meer te ver weg gaan of op stap, of van te voren kijken waar het dichtsbijzijnde ziekenhuis is.
En bij het minste of geringste idee van weeen gelijk naar het ziekenhuis. Niet twijfelen, gelijk gaan!
En mijn eerste bevalling duurde 3 1/2 uur en mijn tweede 4 1/2 uur. Het was ook een hele andere bevalling. De eerste vanaf de eerste wee een weeenstorm, bij de tweede een veel rustigere opbouw tot 7 cm, daarna weer weeen achterelkaar.
Het komt vast goed!!!!
Veel succes!

Het hoeft natuur niet sneller te gaan. Mijn eerste is in 2 uur geboren van begin tot eind. Ik moest dus ook gelijk bellen als ik bij de 2e wat zou voelen. Nou dat heb ik gedaan en 16 uur later was ze er pas hihihi. Het hoeft dus niet overleg gewoon even met je vk of gyn.

Liefs Linda,

Om te beginnen niet druk om maken. De bevalling begint vanzelf, en hoe (snel) de bevalling verloopt heb je weinig over te zeggen.
Ik zou wel tegen die tijd standaard een tasje met navelklem, vochtige doeken, en hydrofielluiers in je auto leggen.... Mocht het je dan toch overvallen, heb je de eerste benodigdheden altijd bij de hand. Het is natuurlijk niet ideaal, maar kan wel voor een gevoel van rust geven......

En ook aan het einde goed opletten hoe je je voelt, en niet schromen om een paar keer voor niks te bellen!!!

o ja, ik ben 29 nov. uitgerekend van de tweede, en de eerste was er in 3,5 uur. Ben ook erg benieuwd hoe snel dit kindje zich aandient..... (ik mag trouwens wel thuis bevallen dus dat scheelt wel)

hoi,
ik heb bij de 1ste ook snelle bevalling gehad 3 uur.
heb er ook veel last van gehad.bij de 2de ook bespreekbaar gemaakt.
ik mocht altijd bellen en hadden afgesproken dat ze geen risico zouden nemen bij mij.
2de merkte ik het ook niet had opeens heel normaal weeën.toch zei me gevoel bel even de verloskundige wil dat ze even bij me komt.
toen me man belde kwam ze gelijk eraan.45 min later was ik bevallen.
zodra je het niet vertrouwd rond die periode gewoon bellen.zorg dat je alles bij de hand heb dat je zo kan vertrekken.
ja spullen, je moet zorgen dat je er zelf bent!!
zou het zeker even bespreken met je verloskundige.
ook nu bij de 3de heb ik zoiets ook nu zo opeens uitpoepen ofzo.
ze weten je achtergrond.
succes
gr marjan

Terug
Bovenaan