Oververmoeid thuiswerken en dreumes

<p>Hallo allen,</p><p>Zijn er hier nog meer ouders die sinds het sluiten van de kinderopvang moeten thuiswerken met een dreumes fulltime in huis?</p><p> </p><p>Ons zoontje in 17 maanden en zit in een claimgedragfase en daarnaast zit hij middenin zijn 10e sprong. Soms is er geen land met hem te bezeilen. Daarnaast lukt het ons niet om thuis te werken, wanneer ons zoontje thuis is. </p><p>Wanneer ik op de bank zit, kan hij zich prima vermaken, maar zodra ik achter de laptop kruip om te werken, dan begint hij te huilen, te jengelen, wil hij op schoot, begint hij te gooien met speelgoed, ect.  Overdag slaapt hij nog maar 2 uurtjes, voor de rest is hij wakker.</p><p>Ik heb mijn vakantiedagen opgenomen, anders is het niet te doen. Ik merk ook dat ik extreem vermoeid ben. Het is ook bijna onmogelijk om nu ergens naartoe te gaan, behalve naar de supermarkt of de Kruidvat. Dat betekent dat ik al drie weken fulltime met ons zoontje thuis zit. <br /><br /></p><p>Ik merk echt dat ik begin op te breken. Mijn man spring zoveel mogelijk bij, maar hij moet helaas doorwerken. <br /><br /></p><p>Alvast bedankt,</p><p> </p><p>Een vermoeide mama. </p>
 
Nou ik vond het ook een klap hoor die lockdown.. maar niet helemaal eerlijk dat jij alle zorg moet doen? Kan je man ook niet een paar uur? Of dat je je vakantie ervoor opneemt (aangezien je niet kan uitrusten nu): snapt je werkgever niet dat je niet een volle dag kan maken nu?
Mijn meisje van 2 laat me ook echt niet lang werken helaas, maar man en ik delen de last. Hij start vroeg, ik ga tot laat door..
 
Ik vond het ook echt aanpoten. Mijn vriend moest ook gewoon doorwerken op locatie, ik was 33 weken zwanger en een dreumes van 15 maanden destijds met de aankondiging van de tweede lockdown. De eigenaar van het bedrijf waar ik werk vond het daarbij ook noodzakelijk om op te bellen en te zeggen dat hij verwacht dat ik nog een eindsprint zou maken richting mijn verlof (met 36 weken) terwijl ik druk bezig was mijn vervanger in te werken. Ik heb haarfijn aan hem uitgelegd hoe ik op dat moment daarover dacht. Een paar dagen later opgenomen in het ziekenhuis met complicaties en daarna besloten direct met verlof te gaan. Zelfs nu ik niet hoef te werken vind ik het behoorlijk zwaar. Mijn ouders gaan om de dag even met ons zoontje naar de speeltuin maar het blijft vermoeiend.

Ik heb dus geen tips maar wel herkenning. Ik vind het ook gewoon zielig voor ons zoontje. Hij heeft het enorm naar zijn zin op het KDV en kan dan lekker spelen. Hopelijk gaan ze toch een weekje eerder open. Overigens alles voor de gezondheid hoor maar het argument dat ouders thuis blijven als de kinderen thuis zijn vond ik ietwat kort door de bocht. Werken is gewoon niet mogelijk zo.

 
Hier ook geen tips, maar wel herkenning. Een dreumes van 18 maanden en bijna 39 weken zwanger. Onze dreumes gaat niet naar de opvang, omdat ze veel ziek is geweest en allerlei verkoudheden mee naar huis bracht. Op het moment dat mijn vriend verkouden is mag hij niet bij de bevalling zijn. Gelukkig is mijn vriend nu een paar dagen vrij, maar ik vond het werken met een dreumes thuis (ik zat in de risicogroep en werkte dus al weken vanuit huis) en nu hele dagen voor een dreumes zorgen tijdens mijn verlof ook loeizwaar.
 
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en dat is dus een cruciaal beroep en gelukkig mogen mijn kindjes gewoon naar de noodopvang.

Ze zijn 3 jaar en 17 maanden. Met de oudste zou ik best wel iets voor elkaar krijgen op een dag, ze speelt best goed zelf. Maar met de jongste zou ik het ook echt niet kunnen. Gewoon het huishouden lukt soms al amper. Ze slaapt idd nog 1x zo'n 2 uurtjes en je kan ze niet de hele ochtend 'gewoon maar laten spelen'. Ik snap zo goed hoe zwaar dit voor jou en anderen moet zijn. Thuiswerken met een dreumes is onmogelijk!!!

Ik vind het ook al pittig omdat ik op mn vrije dagen idd amper de deur uit kan. Alleen naar de speeltuin en de AH, joepie zeg.. ben er ook wel een béétje klaar mee!

Sterkte! Het is geen makkelijke tijd nu met kleine kinderen!
 
Geen oplossing, wel herkenning. Wij hebben er een van 9 maanden thuis zitten, en we kunnen er echt niet op rekenen dat zijn 2 slaapjes langer dan een half uur duren (soms hebben we geluk en dan slaapt hij 1-1.5 uur, maar soms haalt hij een half uur niet eens). En dan allebei door moeten werken terwijl we thuis zitten met hem ernaast, het schiet gewoon voor geen meter op. Als we allebei 50% werken, raken we gewoon allebei achter op schema, zeker omdat mijn werk strakke deadlines heeft. Hopelijk mag de opvang toch weer sneller open, maar ik vrees van niet met de huidige cijfers...
 
Terug
Bovenaan