Oververmoeid????????

Hoi meiden,

Mijn dochter van nu 8 weken wil sinds een paar dagen niet meer slapen.
Het enige wat ze doet is huilen, huilen en nog eens huilen.
Ze wil niet in haar bedje, niet in de box en niet gedragen worden.
Ik denk dat ze nu een beetje oververmoeid is en dat ze daardoor niet wil slapen.
Weten jullie wat ik hier tegen moet doen???
Ik weet het zo langzamerhand echt niet meer!!!!!

Groetjes,
Marjolein  
 
hoi,
Ik heb net zelf een berichtje gehad van OEI IK GROEI ,dat mijn dochtertje van 15wk weer een mentale sprong gaat maken, dus ik gelijk het boek pakken en nu zag ik dat die sprong ook rond de 8 wk komt. Je kindje wil dan graag bij mama zijn omdat het "schrikt"van zijn eigen nieuwe ontwikkeling... Hierdoor gaan sommige kindjes meer huilen, slechter of juist meer slapen, slechter of juist meer eten/drinken...

Als je je kindje aanmeldt bij "oeiikgroei.nl" dan krijg je via de mail een berichtje wanneer je kindje een sprongetje maakt. (en kun je je zelf ook vast voorbereiden...)

Misschien is het dit wel, bij Lita klopt het wel , en ik vind die dagen/weken soms erg vermoeiend/ frustrerend..

Succes
Doreen
 
Hoi,

Misschien heb ik advies, kijk maar even of je het ziet zitten en of het bij je past  ;-)
Hier een dochter van nu 5 weken die met 3,5 weken niet meer wilde slapen... zichzelf ontzettend in de weg leek te zitten, vermoeid? verveeld? honger? we wisten het niet meer. Ik zat vol continue 3 slokken te voeden, viel op mijn arm al trappend en slaand met haar handjes toch in slaap, naar haar bedje, weer krijsen, dus spelen of voeden  enz.
Met  yogalerares een en ander besproken, zij dacht idd aan oververmoeidheid en daardoor  slecht  drinken etc. Wij hielden haar onbewust veel te lang wakker omdat we tekenen van vermoeidheid aanzagen voor verveling of  honger  (is bij jou niet het geval lijkt me) Heb  toen de volgende tips gekregen (zij had ze uit een boek van iemand die onderzoek heeft gedaan naar huilbabys), is even moeilijk geweest, maar ze  werkten!

1. kindje wakker in bed leggen bij eerste tekenen van slaap na voeding, verschoning, knuffelen, even spelen. Kindje vanaf 6 weken kan meestal max. 1 uur tot 75 minuten wakker zijn.
2. kindje kans geven om de dag te verwerken en er is maar 1 communicatiemiddel en dat is huilen... de een wat meer dan de ander. Om het patroon te doorbreken kan het huilen heel lang duren, maar dat is meestal eenmalig, daarna vaak nog maar zo'n 10 minuten pruttelen met tussenpozen of helemaal niet meer!
reageren op het huilen: spreek een tijd af, begin met 30 minuten (moeilijk! maar proberen waard), als een langere adempauze, eenmalig 30 minuten opnieuw in laten gaan (nog moeilijker!). Daarna aai over de bol en strelen, en weer weg gaan. Meestal kort daarop valt de baby in slaap. Zo niet, even opnemen, niet spelen of kamer uitgaan, weer wachten, dan evt. bij borstvoeding troostvoeden (weer geen gewoonte van maken)  om je kindje doezelig te maken.

Nou verder weet ik het niet want bij Esma was dit de eerste middag nadat we het hadden ingezet  het langste (met tussenpozen, dat wel...)
Geloof me, ik heb  diverse keren op willen geven, maar als ik dan ging kijken was ze helemaal niet overstuur  gek genoeg...

Inmiddels  hebben we een ander kind dat zich met een gelukzalige glimlach in bed laat leggen en daar gelijk ontspant! Ze eet beter en  begint een normaal ritme te krijgen.  

Voor ons werkte het want het alternatief van op de arm slapen werkte gewoon niet meer, maar het was zo moeilijk... En als ik dan  naar mijn dochter kijk die weer zo fit en ontspannen is, dan weet ik dat het het waard is geweest. Ik probeer het huilen dat ze af en toe nog doet- soms zit er nog een boertje  dwars of heeft ze wat te weinig gegeten enz. dat blijft nog even lastig inschatten voor mij...   probeer ik niet als verdriet te zien maar als het verwerken van de dag en haar manier van communiceren.

Misschien heb je er wat aan? Ik realiseer me ook dat er mensen zijn die dit niks vinden of dat er kindjes zijn bij wie het niet werkt., dat kan, maar ik vind het niks om van alles uit de kast te moeten halen om je kind te laten slapen, wat na een tijdje toch niet meer werkt. .   De gekste dingen geprobeerd, geloof me. Ze kunnen het dus allebei leren: niet in bed slapen en wel in bed slapen.

succes, Marnie
 
Hééééél herkenbaar hoor!!! Ik ben een "Mei 2005 moeder" en ik herken je verhaal!! Onze dochter huilde de eerste weken ook ontzettend veel en wilde niet in bed of de box slapen. Ze was zo ontevreden en ook oververmoeid. We liepen de hele dag met haar rond... Neem eens een kijkje op www.bakerzak.nl of op www.debakermat.nl. Misschien is dat iets voor jouw kindje!! Wij hebben onze dochter eerst in de bakerdoeken gehad en na 8 maanden (ongeveer) in de bakerzak. Ideaal en het werd eindelijk een rustig, tevreden en vrolijk kindje. Maar heel belangrijk; ze sliep in haar eigen bedje!!!! Je moet het wel eerst met het buro overleggen, omdat de heupjes "goedgekeurd" moeten worden. Wij hebben er veel baat bij gehad en ik kan het iedereen aanraden!! Inmiddels slaapt ze in een gewone slaapzak en dat gaat prima!!

Héééééél veel succes
 
Nog een kort berichtje van mij.....
Koop niet gelijk een bakerzak....dat heb ik ook gedaan en nu ligt dat ding boven in de kast. Ik begrijp dat jouw kindje sinds een paar dagen slecht slaapt en huilt...ik ben ervan overtuigt dat je geen huilbaby hebt , die beginnen al veel eerder met huilen....

Mijn advies uit eigen ervaring : wacht een week of 2, een mentale sprong kan ong 2 weken duren (ook korter) en ineens kan je kindje iets nieuws..... Tanden op elkaar....voordat je het weet is alles weer goed.....(zodat het met ong 11 wk weer opnieuw begint en dan rond de 15 a 16 wk weer en zo blijven er spronetjes komen....)

Doreen
 
Hoi,

Ik heb er (gelukkig) niet heel veel ervaring mee, maar ook ik denk aan een groeispurt. Ik heb hier een heel vast schema, elke dag is hetzelfde. En dat werkt voor Tijn prima. En ik kan er ook wel eens van afwijken, dat vind hij ook wel best. Maar niet op het moment dat hij zelf van alles "door maakt". Dan moet 't allemaal gaan zoals het gaat en dan is het prima te doen. Tijn is nu 7 1/2 maand en heeft vorige week een "rot-week" gehad. Niks was goed, wilde niet eten (althans met veel trucs kregen we 't voor elkaar) en tot overmaat van ramp zat ook ik op dat moment niet lekker in m'n vel, dat helpt allemaal niet. We komen die week dan het beste door door het allemaal zo te laten als 't is. Geen gekke dingen doen. Nu is alles gelukkig weer rustig in "huize-heller" want ik was ondertussen erg vermoeid, geirriteerd en om 't botweg te zeggen spuugzat van de hele situatie. Maar aan die 'groei-spurten' komen dan ook wel weer een eind!

Groetjes Kirsten

 
Terug
Bovenaan