Overvoeden

<p>Kan je een baby over voeden? Of drinkt een baby gewoon niet als hij heen honger heeft?</p><p>Ons zoontje van 3,5 week drinkt nu met gemak 6x 120ml op! Hij komt dan op 720ml per dag terwijl hij om te groeien maar 550ml nodig heeft. Dus hij krijgt echt ruim.</p><p>Nu ken ik de hongers nog niet goed. Maar wanneer ik denk dat hij honger heeft (wat overeenkomt met om de 4 uur) geef ik hem de fles. Hij drinkt hem dan ook zo leeg.</p><p>Nu is dus mijn vraag of ik hem kan overv terwijl hij misschien toch niet altijd honger heeft.</p><p> </p>

In principe drinkt een baby naar behoefte, maar je kunt als ouder natuurlijk wel het verzadigingssysteem van de baby een beetje verprutsen. Sommige ouders willen per se dat een baby de laatste 15 ml van een fles opdrinkt en pushen dan een beetje. Dan kun je een baby overvoeden.
Maar jouw zoontje drinkt het met gemak, dus dat is niet pushen. Ook de 4 uur klinkt prima.
Wat ook uitmaakt is bijvoorbeeld de grootte van een speen, als ze er ongeveer 20 minuten over doen is dat prima. Drinkt ie veel sneller, gebruik dan een kleiner speentje. Je baby heeft dan genoeg tijd om te bepalen of ie vol zit. 
Volg je baby en kijk naar de groei. Gaat ie vaak over een liter voeding heen, overleg dan even met het consultatiebureau.
Maar goed, dit zegt een moeder die borstvoeding gaf/geeft. En daar mag je zoveel van geven als je wil. 

Met borstvoeding kun je baby niet overvoeden maar met flesvoeding is dat wel even anders.. Net even terug gekeken en toen mijn dochter 4 weken was dronk ze tussen de 680 en 780. Ze zijn nog erg jong dus echt regelmaat zit er nog niet in. Komt vanzelf :)
Ik had iig wel dat als mn dochter echt geen zin meer had, ze de speen er wel uit werkte. Maar ik denk dat je het best even aan kunt kijken een tijdje. Een paar keer wat meer drinken is geen probleem want ze hebben de energie wel nodig. Ze mogen alleen niet over 1 liter voeding per dag komen

Ik denk haast niet dat je kan overvoeden als hij het vrijwillig opdrinkt..
Bij BV mogen ze zo vaak en zo veel als ze zelf willen..
En zeker als ie niet tot nauwelijks spuugt zou ik me er niet te druk om maken

Terug
Bovenaan