overvoeden??

Hoi meiden,

Ik heb een dochter van 6.5week en slaap ´s nachts redelijk door van 00.30 tot 05.30.
maar de middagen komt ze bijna om de 2 uur.
Dit is tussen 15.00 en 21.00uur.
Ik wil eigenlijk naar de 5 flessen van 150ml, maar daar is ze nog niet aan toe... maar ik kan moeilijk ´smiddags haar 120ml om de 2uur gaan geven..

wat kan ik nu het beste doen... om de 2uur 90ml geven??
ik heb geprobeerd met meer door 150ml te geven maar dan komt de melk er weer uit.

waar ik eigenlijk bang voor ben dat ik haar ga overvoeden???

alle advies is welkom.

groetjes
nicole
 
Ik heb met flesjes zo jong niet veel ervaring, maar weet je zeker dat het honger is.
Kan het niet zijn dat ze buikkrampjes heeft, dan hebben ze vaak zuigbehoefte en kan het ook lijken dat ze honger hebben, Als je ze dan voedt worden die krampjes alleen maar erger en zo blijf je dan in een cirkel.
Om de 2 uur lijkt me wel veel. Of misschien ´s middags melk voor hongerige baby´s geven, misschien is ze dan voor langere tijd verzadigd?
Misschien kun je het cb anders bellen, die kunnen je vast helpen lijkt me?!
 
ik had het zelfde gehad, alleen slaapt mijn zoontje nog niet door. mijn zoontje had dat ook vanaf 2 uur tot de avond dat hij elke keer wou drinken, soms na een uur al weer en soms pas 2 a 3 uur later. maar hij blijkt dus last van darmkrampjes te hebben. heb dus druppels voor darmkrampjes gekocht en het helpt, mijn zoontje krijgt wel 6 voedingen van 150 cc maar zit soms op 5 flessen van 150 cc want als hij de laatste fles heeft gehad tussen 7 en 8 dan laten we hem gewoon slapen want wakker maken heeft geen zin dan drinkt hij bijna niet.

hij word niet overvoed zeiden ze op het cb want is mijn zoontje ook al behoorlijk op gewicht en heeft al een behoorlijke lengte mijn zoon mocht met 3,5 week zelfs al 150 cc + 5 schepjes
 
Overvoeden lukt je waarschijnlijk niet meer. Ze geven het zelf aan!

Buikkrampjes zal kunnen. Gebruik je ook een speentje voor de zuigbehoefte. Werkt hier goed
 
Ik gaf toen die kleine 5 weken was flesjes bv van 100cc en fv van 120cc geloof ik. Hij is vrij snel over gegaan op fv maar ging toen vanzelf van 7 flesjes naar 6 en toen ik 150 ben gaan geven werden het 5 flesjes en nu ik 180 water geef zijn het er maar 4.
Ik denk idd dat ze dat zelf regelen. Ik dacht ook wanneer moet ik nou 6 of 5 flesjes gaan geven maar het heeft zich vanzelf geregeld. Duurde soms wel een week. Ik kon wel goed rekken op een gegeven moment, dan ging ik bijv als hij na 2,5 uur al begon te mopperen ff met hem wandelen of in de draagzak met hem lopen in huis dan sliep hij weer ff een uurtje en kon ik hem alsnog een flesje aanbieden erna! succes
 
Terug
Bovenaan