Ovu-test gebruikt, wanneer testen?

A

Anoniem

Guest
Had nog even een snelle vraag!

Want ik heb deze maand een ovulatie test gebruikt, maar weer nu niet precies wanneer ik een zwangerschapstest mag doen...

26 december had ik mijn menstruatie en ik testen met de ovulatie test 7 januari positief.

Mag ik dan 2 weken na die ovulatie test, testen (vrijdag) of moet ik eigenlijk mijn cyclus aanhouden? (zondag)

xx

De ovu test geeft voordat de werkelijke eisprong is positief aan. De twee dagen erna is je werkelijke eisprong. Je zal dus toch moeten wachten tot zondag.

Succes met wachten ik weet wat het is. Moet ook nog tot zondag wachten!!!!

Ja, je hebt dan binnen 24 uur een eisprong.
Ik heb namelijk de dag erna nog een ovu test gedaan en die was alweer negatief.
Dus ik denk dat mijn ei toch vrijdag/zaterdag heeft plaats gevonden zegmaar ;)

Maar ik voel me met de dag meer zwanger...
Vind het echt zo moeilijk om te wachten met testen..!!

xx jij ook succes

Herken nog steeds je probleem haha.

Wil ook niets liever dan testen, maar na vandaag ben ik ook weer enorm onzeker.
Mijn buik heeft heel de dag gerommeld, wat toch echt voelde als het begin van ongi worden.
Heb meerdere keren op de wc gezeten en er vervolgens maar een tampon in gestopt.
Daar was uiteindelijk ook geen spoortje op te vinden, maar nog wel die rommelende buik.
Thuis maar even lekker op de wc gezeten (you know what I mean) en dat lucht al op maar door mijn angst ben ik erg gefocused op elk rommeltje in mijn buik.

Jou praktische kijk op de zaak van het weekend, zou het mogelijk maken om morgen te testen.
Hier komt nu mijn dillema:
Heb morgen een examen voor een post HBO studie, als ik morgen ochtend test en ik niet zwanger ben, dan zal dat niet echt een positief effect hebben op mijn mondeling, ben ik wel zwanger dan weet ik ook niet of ik nog goed na kan denken haha.
In de waan blijven dat ik misschien toch zwanger ben is dan waarschijnlijk toch de beste oplossing??

Ga maar gewoon nog in ieder geval wachten tot donderdag ( als ik ondertussen niet gewoon ongesteld wordt)

laten we elkaar er maar door heen slepen

liefs edith

haha edith wat schrijf je grappig!
Moet wel lachen om jou;)

Maar wat je natuurlijk ook kunt doen... je ochtend urine ophouden tot ná je examen ;) dan kun je daarna een test doen met je ochtendurine!

Waarschijnlijk dat je dan tijdens je examen zit te wiebelen op je stoel, zo nodig dat je moet plassen hihi.

Oh en trouwens die rommelende buik kan ook komen door een kleintje, je baarmoeder hangt aan je bekken (zoiets) en als er dan een kleintje in komt wonen rekt je baarmoeder op en kan dat ook voor krampjes zorgen. banden pijn noemen ze dat geloof ik;)

Ok nu het laatste, ik denk dat je beter kan wachten in ieder geval tot NA je examen en weetje als je zwanger bent, test je echt wel positief, met of zonder ochtend urine!! Wanneer is je NOD?

En succes met je examen! =D

xxxx

Mijn ongi is altijd 14 dagen nadat de test positief was, dus vanuit mijn ervaring zeg ik 14 dagen later testen!

Liefs Daisy

Terug
Bovenaan