ovu-testen/ eisprong

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

even een vraagje vanaf mijn kant:

Omdat ik na mijn curretage een onregelmatige eisprong heb heb ik Matcare ovustesten besteld. Gisteren zijn ze binnen gekomen.
Nu heb ik vandaag voor de 'grap' een test geprobeerd en nu heb ik gelijk al positief getest. Heb is mijn 8e dag van mijn cyclus.
Kan die wel? En wie heeft er nog meer ervaring met Matcare ovutesten?

graag een reactie

gr KIDS XX

Hoi Kids,

Ik heb afgelopen ronde (6)  voor het eerst ook getest met ovu-testen. Maar ben ook in het bezit van een Donna speekseltester, die ook je ovulatie aangeeft door middel van speeksel in een soort lippenstiftje. Ik moet zeggen dat maandag mijn Donna speekseltester aangaf dat het LH gehalte aan het stijgen was dat betekend dat je na 3 dagen een eisprong hebt en dat zou ook ongeveer moeten kloppen met mijn cyclus die varieert namelijk tussen de 30 en 35 dagen en maandag was 29 dagen, dus volgens die tester zou dat donderdag mijn eisprong zijn en dat zou dan op 32 dagen uitkomen.
Nou heb ik tot de dag van vandaag (test tot voor 35 dgn cyclus)  keurig getest met die ovu testen van matcare en hij is bij mij nog niet 1 keer positief geweest en dat klopt dus echt niet. Ik doe het iedere dag netjes rond 12 uur op hetzelfde tijdstip. Vier uur van te voren niet plassen en de laatste 2 uur niet teveel drinken. toch heeft die bij dus geen positieve test opgeleverd, terwijl volgens mijn Donna speekseltester ik afgelopen donderdag mijn eisprong heb gehad. Ik heb dus eigenlijk niet zoveel vertrouwen in die matcare, terwijl erop de verpakking staat dat die 99% betrouwbaar is heb ik er dus eigenlijk geen goede ervaring mee.
Ik geloof wel dat als die bij jou positief is er wel degelijk een LH verhoging is in je urine wat dus zou betekenen dat je tussen 20 en 48 uur je ei-sprong hebt.
Misschien heb mijn verhaal je niet echt geholpen, maar het is mijn ervaring met matcare (heb alle 10 de strips gebruikt).
Veel succes (en als die toch positief is zou ik geen risico nemen en gewoon de aankomende 48 uur minimaal een keertje klussen met manlief).

Liefs Pebbles

Terug
Bovenaan