Ovu testen of tempen????

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Even weer een berichtje van mij. Voor degene die mij nog niet kennen ik ben Linda en ik ben 27 jaar. Heb nu 12 jaar een relatie met mijn mannetje. Sinds april zijn we bezig met ons 1e wondertje. Ik was deze maand 1 dag overtijd dus natuurlijk gelijk getest vanochtends maar, helaas negatief  En vanavond ook de eerste voorbode.s ondekt voor mijn menstruatie. Dus we gaan naar ronde 8. Nu heb ik voor mezelf voorgenomen mocht ik in januari / februari nog niet zwanger zijn dat ik dan naar de HA ga. Nu weet ik dat de eerste vraag is of ik ook een temp lijst heb. Maar hoe zit dat dan als je onregelmatig werkt en dus je temp lijst niet zo nauwkeurig is. Mag je dan ook een paar maanden met ovutesten bezig zijn geweest? Ik hoop dat iemand dit weet. Oja en ik weet dat je pas na een jaar naar de HA mag. Maar aangezien mijn moeder veel problemen heeft gehad bij het zwanger worden ben ik dus helemaal niet gerust over mezelf. Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven.

Liefs Linda

Hoi hoi,

Wat vervelend dat het deze maand (weer) niet gelukt is. Ik heb zelf geen ervaring met temperaturen maar denk als je zo goed mogelijk je temp. bij hebt gehouden dat een arts daar wel iets mee kan. Die ovulatie testen geven ook wel een duidelijk beeld over je cycles dus dat zou wel oke moeten zijn. Hopelijk ben je voor januari zwanger en zijn al die maatregelen niet meer nodig !!
Succes straks in de volgende ronde.

Groetjes, Vlinder11

Hoi

misschien kun je gewoon kijken hoe het gaat mt temperaturen. Neem hem op wanneer je nog in bed ligt net voor je er uit gaat. Je lichaam is dan in rust geweest dus maakt het volgens mij niet uit dat het elke keer een ander tijdstip is. Succes

groetjes mo

Hoi!

Het voordeel van temperaturen is dat je na een paar maanden goed kunt inschatten wanneer je waarschijnlijk je eisprong hebt. Maar in de maand zelf weet je achteraf pas dat je eisprong al geweest is wanneer je temperatuur omhoog gaat.

Ovulatietesten geven aan dat je, wanneer de test positief is, binnen 24 tot 48 uur een eisprong gaat krijgen (ofzo), dus dan kun je die maand gelijk al aan de bak. Heel veel succes en hopelijk is het gauw raak!

Groetjes van Vennie.

Terug
Bovenaan