Ovuatietest

A

Anoniem

Guest
Heeft iemand ervaring met ovulatietesten?
Ik ben erg benieuwd!

Ik heb ze weleens gebruikt. Maar ik heb bijna geen cyclus, dus ik was een hoop geld kwijt en het hielp niet. Temperaturen heb ik ook gedaan en dat gaf mij wel meer inzicht.

Ik heb ze in het verleden ook wel eens gebruikt, maar ik werd er eigenlijk alleen maar nerveus van: "Is het ene streepje nou donkerder dan het andere streepje?"

Wat ik wel doe is temperaturen en dat geeft, zoals supertje ook al zegt, veel inzicht. Na een paar maanden kon ik veel beter inschatten wanneer mijn eisprong ongeveer plaatsvindt.

Ik werd er ook nerveus van.
We het moeten "het" nú doen... want mijn test is positief! En natuurlijk lukte het dan niet...

Ook wel eens gehad dat ik in de ochtend positief teste en savonds al weer negatief!

Kortom... niks voor mij.
Gewoon in je vruchtbare week om de dag vrijen... dan komt het ook goed.

ik ben er juist wel positief over, twee van de drie zwangerschappen heeft het bij ons geholpen snel zwanger te worden (die andere keer was ik al zwanger voor we het door hadden :)

Ik had op dag 9 na de pos ovu pas eisprong (temperatuurde erbij) dus in mijn ogen zijn ze wel handig als richtlijn maar bijna nooit juist met dat de eisprong in de max 2 dagen erna komt.

Totaal geen spanning van ondervonden.
Ik had de ovutesten van clearblue, erg duidelijk: gezichtje of niet. Gezichtje: ovulatie.
1 keer testen per dag, dus niet meerdere keren.

Terug
Bovenaan