Ovulatie apps

<p>Hoi iedereen,</p><p>Mijn vriend en ik proberen sinds juli in verwachting te raken. Hierbij werkten de ovulatie testen bij ons averechts. Onzekerheid was het gevolg.</p><p>Daarom houd ik nu mijn menstruatie/ovulatie bij in verschillende apps. Mijn menstruatie is niet geheel regelmatig, waardoor de apps ook verschillende ovulatiemomenten aangeven. Wat is jullie ervaring hiermee? Welke apps gebruiken jullie en vinden jullie fijn?</p><p>Ik ben benieuwd! </p>
 
Hey!
In een app bijhouden is inderdaad een leidraad maar wel fijn om een beetje een idee te hebben he. Ik gebruik ook geen ovulatie testen omdat ik ook bang ben daar dan te veel mee bezig te zijn.. Zelfde verhaal eigenlijk :)
Ik gebruik zelf de app Flo, vind 'm mooi vormgegeven en handig in gebruik. Je kunt er van alles in bijhouden. 
Welke gebruik jij?
 
Hè Sandujour,
 
Toch fijn om te horen dat wij niet de enige zijn die de testen geen fijn idee vinden.
Deze app ken ik niet! Rekent de app je menstruatie goed uit? Ik gebruik op dit moment drie apps. ‘P.C’, ‘Mijn kalender’ en ‘Life’. Ik vind deze alle drie fijn in gebruik. De laatste twee rekenen de data constant hetzelfde uit. De eerste app wijkt hier van af. Dit zorgt dan weer voor wat twijfel. Als oplossing klussen we nu heel regelmatig. 
 
Nee inderdaad, ik zit zelf nog maar in ronde 2 en had een aantal ovulatietestjes gedaan toen ik net gestopt wat met de pil. Wat een gedoe.. op dat moment dacht ik al, als ik hiermee door ga dan word ik gek haha. Kan altijd nog in een later stadium :)
Je kunt in Flo heel veel aanpassen, lengte van je cyclus, hoe lang je mentruatie duurt etc. Maar je kunt ook symptomen loggen. Hij heeft de optie 'Improved predictions' dit staat er bij:
Enable this option to use logged sypmtoms for better cycle predictions. Highly recommended for women with irregular cycles.
Uiteindelijk is het alleen maar een leidraad natuurlijk maar wellicht kun je deze eens proberen? Ben benieuwd wat je er van vindt.
 
Ik vond de ovulatie testen juist wel heel fijn, maar wel de dure van clearblue en stoppen met testen zodra je een vaste smiley hebt.... zonder deze testen had het bij ons denk ik nog lang kunnen duren want ovulatie was veel vroeger dan dat de apps aangaven. Niet dat je niet sekst als je geen ovulatie hebt maar bij een smiley wist ik wel wanneer t er zeker zat aan te komen. Eerder 4 maanden zonder testen gedaan en laatste 2 keer met... na 6 maanden dus zwanger en vrijdag de 12 weken echo!
 
@Mamatobenovember , wat fijn dat je zo snel daarna zwanger bent geraakt! Hoeveel vroeger kwam je ovulatie als ik vragen mag? Wat ik zo heb gelezen is die met smiley van Clearblue inderdaad erg goed en vooral duidelijk. 
 
Geloof een verschil van 4 dagen, voordeel is dat dus een kortere cyclus had. Had daardoor ook proefsticks over voor de volgende keer. Echt het proberen waard! 
 
Terug
Bovenaan