Ovulatie en innesteling berekenen...

Hoihoi,

Ik maak deze topic omdat ik waarschijnlijk zoek naar nog hoop en bevestiging zoals vele op de forum dus hopelijk kan er iemand mee denken haha..

Mijn vorige cyclus duurde 38 dagen, ik denk door corona maar weet het niet zeker. 19 november was toen mijn eerste menstruatiedag. Toen na deed ik 11 december smiddags een ovulatie test en die was hartstikke postitief en savonds was die alweer lichter. 2 dagen daarvoor, 1dag ervoor, diezelfde avond en 1.5 dag later hebben we het gezellig gehad. Ik heb dus echt bij toeval mn eisprong gevonden denk ik want verder niks getest. Ik vond het nog vrij laat want ik zou een week later ongesteld moeten worden maar misschien heb ik wel gewoon een langere cyclus??

Ik heb maandag avond getest omdat ik dacht overtijd te zijn en die was negatief maar als ik dus doorreken heb ik misschien wel veel te vroeg getest? Dan zou ik een deze dagen mijn innesteling net hebben gehad en ik lees dat je soms wel 4/5 dagen latere pas positieve test kan hebben. Heb vannacht best wel wat steekjes rechts in mn onderbuik gehad, niet echt pijn maar voelde het wel en sinds vanmorgen toename van afscheiding..

Zou het dan toch nog kunnen of klopt er helemaal niks van mijn gedachte????

wat veel mensen op dit forum geloof ik nog niet zo goed begrijpen is dat de datum van je menstruatie geheel afhankelijk is van je eisprong en niet van hoelang je vorige cyclus duurde. Als je erg regelmatig bent dan kun je het wel goed inschatten, maar elke cyclus kan je eisprong weer op een ander moment zijn. Na je eisprong duurt het gemiddeld 14 dagen voordat je ongesteld wordt. Dus als je eisprong rond 11 december was dan zou je je menstruatie rond 25 december verwachten. Maandag testen is dan inderdaad veel te vroeg geweest

Als 11 december je een positieve ovulatie test had heb je de dag of 2 dagen daarna je eisprong.
Ik zou dus rond 26 december testen ?

Bedankt voor jullie reacties! 
Heb ssteeds krampen dus kan nog alle kanten op.. vanmorgen toch weer getest en was omo wit. Het kan nog steeds maar mn gevoel zegt van niet!  Nu lekker de kerstdagen in en dan zie ik wel of ik dinsdag ongesteld ben of niet, kan geen testjes meer halen dus moet het nu toch los laten!

Terug
Bovenaan