Ovulatie en iui

<p>Wie kan mij helpen ik ben op 26 juli ongesteld geworden. Tot ongeveer zaterdag 31. Nu ben ik gaan testen met cb vanaf woensdag 4 augustus. Gisteren had volgens mijn app mijn ovulatie moeten zijn maar tot op heden geen positieve ovulatie test. Via iui moet ik die hebben voor er weer een poging gedaan word. Wat nu? Blijven testen of heb ik deze maand vette pech…</p>
 
Hoe lang is je cyclus doorgaans? Als er soms cycli tussen zitten van 26 dagen of korter kan je ook net te laat zijn geweest. Is de test nu spierwit of een licht streepje? Ik zou zelf nog even door blijven testen en vragen of je langs mag komen voor een echo (of bloedtest).
 
Apps zijn niet betrouwbaar. Die gaan uit van gemiddelden. Jouw cyclus kan afwijken. Blijf letten op de ovulatietesten. Als ie positief is, bellen. 
Mijn ovulatie is pas minimaal dag 21 in mijn cyclus. Vaak nog een paar dagen tot een week later. Ik heb een wat omregelmatige cyclus met een late eisprong en een luteale fase van 9/10 dagen. Na jaren van mn app invullen zit ie er nog regelmatig een paar dagen naast. Want hij pakt het gemiddelde van alle ovulaties. 
 
Als je weet hoe lang je cyclus gemiddeld is het makkelijker rekenen. En wat Lewis inderdaad ook zegt: een app is niet betrouwbaar. Mijn app zit er altijd een paar dagen naast. Ik heb mijn ovulatie meestal rond dag 18 of 19 (mijn cyclus duurt 30 dagen gemiddeld). De app geeft het meestal al rond dag 15 aan, wat voor mij echt te vroeg is. 
Ik heb op een gegeven moment alles op papier uitgeschreven en geteld. Toen begon ik echt patronen te zien en kreeg ik een beter beeld van mijn eigen cyclus. In de app zag ik dit niet zo goed. 
Voor mijn IUI krijg ik Ovitrelle, dus de ovulatie wordt kunstmatig opgewekt. 
 
 
 
Terug
Bovenaan