Ovulatie gemist?

<p>Ik ben nu met ovulatietesten aan de slag, sinds vorige maand en het is me nu beide maanden niet gelukt mijn ovulatie te vinden. De vorige maand ben ik misschien te vroeg gestopt met testen, mijn menstruatie kwam ook 4 dagen later dan verwacht, maar ook deze maand nog niets.</p><p>Op do 22 augustus werd ik ongesteld. Volgens de Flo app zou mijn ovulatie di 3 sep zijn. Op za 31 aug begon ik met testen, maar tot op heden nog steeds negatief. Ik test met ochtendurine en gebruik de testen van Clearblue 2 dagen vooruit. Hoe veel kan je ovulatie afwijken? Zou die zoveel vroeger zijn geweest en heb ik 'm gemist? Is het zoveel later?</p><p>Ik word haast gek hiervan en ik snap er niets meer van. Mijn man wil zo graag meerdere kinderen, maar ik ben nu 30 en we proberen sinds maart voor de eerste. Ik voel me toch af en toe wel een beetje alsof ik te oud ben al. </p>
 
Hoi hoi, ik twijfelde even over de ochtendurine, maar dit pluk ik van Google af: 
Het LH hormoon is altijd aanwezig in de urine, alleen is er een piek vlak voor de ovulatie. ... Dit houdt in dat er ochtendurine nog onvoldoende LH aanwezig is. Pas later op de dag, als de LH piek goed op gang is, kan de ovulatietest de LH Piek goed aantonen. Het meest ideale tijdstip om te testen is vroeg in de middag.
Zou dus de volgende ronde rond het middaguur proberen te gaan testen. Ook doen de ovulatietesten bij sommige weinig tot niks of kan je ook wat gestresst raken van al dat getest, dat is ook niet echt voorspoedig voor een zwangerschap. Persoonlijk vind ik rond de 30 jaar een prima leeftijd om een (eerste) kindje te krijgen en ook al is iemand of ben je nog wat ouder dan is dat ook prima toch. Bij de meeste stellen duurt het toch wel een klein jaar om zwanger te raken, je ziet vaak de succesverhalen van in 1-2 rondes raak op dit forum, maar de kans op een zwangerschap in een ronde is, ookal weet je wel exact je ovulatie, best klein en alle omstandigheden moeten dan ook nog eens gunstig zijn. 
 
Ik weet niet hoe het zit met de testen van CB, maar normaal gesproken test je niet met ochtendurine. Je kunt het beste testen tussen 10.00 uur en 18.00 uur en van tevoren weinig drinken. Je moet even kijken hoe lang je cyclus is en aan de hand daarvan bekijken op welke dag je moet starten met testen. Door blijven testen tot het positief is.
 
Rond het middaguur testen gaat voor mij niet ivm werk en omdat ik altijd superveel drink is mijn urine denk ik niet geconcentreerd genoeg, vandaar dat de ochtend me toch het beste leek.
Heeft door blijven testen zin? Hoeveel later kan de ovulatie zijn? Die dingen zijn niet goedkoop, dus misschien beter wachten tot de volgende keer? 
 
Met cb testen moet je testen met ochtend urine volgens de bijsluiter.. Maar hier idem nog geen positieve ovu test. 
Ik kan je helaas niet veel goed advies geven.. Zou wel door blijven testen doen we hier ook.. Misschien dat de lh piek zo kort is dat ie niet gemeten is? Shit is het he als je hem niet vindt.. 
 
Ik heb altijd goede ervaringen met CB, met ochtendurine.
Als je vorige x 4 dagen later ongesteld bent geworden, klinkt het alsof je nog niet helemaal regelmatig ongesteld bent, dan moet je denk ik nog even blijven testen. 
 
Ik was juist altijd stipt op tijd met de Flo app ongesteld, vorige maand was een uitzondering. Maar dan toch nog maar even blijven testen. Misschien de CB testen voor 4 dagen vooruit proberen. 
Of kan iemand een betere/andere aanraden?
 
Vanaf dag 10 beginnen met testen en dan tot dat je je ovulatie gevonden hebt. 
Ik gebruik sensitest en test na mijn werk om 19.00 drink dan vanaf 15.15 niets meer. Misschien kun je die volgende cyclus proberen is ook Wat goedkoper als clearblue en op alle sites goed aanbevolen. Ik zou zelf niet met ochtend-urine testen. Lees op alle sites dat je tussen 10-19 beste kunt testen. 
 
Terug
Bovenaan