ovulatie heel vroeg tijdens cyclus, kan dat???

Hallo

Ik heb misschien een hele rare vraag, maar ik snap er zelf niets meer van. Mijn vriend en ik zijn al een hele tijd bezig om zwanger te raken. Ik ben heel onregelmatig ongesteld.
De ene maand heb ik een cyclus van 40 dgn, de andere maand 35, dan weer 28, enz.
Nu ben ik begonnen met ovulatie testen. Na mijn ongesteldheid (die duurde 5 dagen) ben ik begonnen met ovulatietesten.
Ik wou weten of ik uberhaupt een eisprong heb.
Nu gaf die test aan dat ik na 5 dagen na mijn ongesteldheid  al een ovulatie had, kan dit wel??
Ik heb wel eens gelezen dat je op het eind van je cyclus nog een ovulatie kan hebben, maar kan dat ook wel zo kort na je ongesteldheid???
Snap er niet veel meer van, misschien kan iemand mij helpen..
Groetjes!..

Ik heb ergens gelezen dat er helemaal niet zo veel vrouwen een eisprong netjes tussen twee cyclussen in hebben, dus ik denk dat het best kan. Nu maar flink klussen dus, suc6!!!!
groetjes gwen.

Dankje voor je snelle reactie!!!
We waren dit keer helaas te laat met klussen, volgende maand maar goed in de gaten houden dat het ook misschien vlak na een ongesteldheid zou kunnen.
Dat hadden we nog niet geprobeerd, haha

Hallo!!

Hier nog even wat aanvulling, waar je hopelijk wat aan hebt!

De eisprong komt gemiddeld 2 week na de eerste dag van je laatste menstruatie, maar het kan ook tussen 8 dagen tot wel een maand na je laatste menstruatie. Dit ligt dus aan het estrogeen in je lichaam, hoe eerder die op het juiste niveau is des te eerder je de ovulatie hebt. 12-16 dagen na je ovulatie word je ongesteld.

Bij een cyclus van 40 dagen heb je dus waarschijnlijk je eisprong gehad tussen dag 24-28. Bij een cyclus van 28 dagen waarschijnlijk tussen dag 12-16.

Dit kan van maand tot maand veranderen, stress kan er ook voor zorgen dat je eisprong later komt.

Jouw menstruatie duurde 5 dagen en 5 dagen daarna had jij eisprong dus op dag 10? (Als ik je bericht goed gelezen heb, en als die ovulatie test gelijk heeft!!). Heel waarschijnlijk valt jouw NOD tussen dag 22- 26.

Het boek 'Taking charge of your fertility' door Toni Weschler,MPH geeft een hele goede uitleg hierover!  Het is een Amerikaans boek, maar misschien is het boek ook al vertaald in het Nederlands.

Heel veel succes met zwanger worden!

Groetjes

Terug
Bovenaan