Ovulatie inductie of natuurlijk proberen

Vandaag kregen we de optie om te starten met Letrozol. Maar liever proberen wij eerst nog 3 maanden zonder medisch ingrijpen (al dan niet dmv ovulatietesten). We zijn pas 1 maand bezig met onze kinderwens maar ivm cycli van 35-45 dagen (pcos) stelde de gynaecoloog Letrozol voor.

Vanuit mij is er enige twijfel, omdat de kans natuurlijk wel verhoogd dmv Letrozol. Maar het voelt ergens ook wel als een heftige stap…

Ben benieuwd naar ervaringen/adviezen!

Ps. Ben ook benieuwd of bij mensen bepaalde supplementen hebben geholpen om een regelmatigere cyclus te krijgen.

Laatst bewerkt:
Ik ben zelf 2 keer zwanger geworden met letrozol. 1 keer in ronde 3 en 1 keer in de eerste ronde. Ik vond het zelf eigenlijk goed meevallen. Ik moest wel telkens maar 1 keer langskomen voor een echo om te zien of de medicatie werkte dus qua belasting viel dat best goed mee. Heb wel gehoord dat andere dames meerdere echo’s per cyclus moesten laten maken. Dan lijkt me de belasting op je dagelijks leven wel wat hoger.
Ik snap wel dat je eerst nog zo wil proberen aangezien je nog maar net begonnen bent en wel een cyclus hebt, zij het onregelmatig. Bij de eerste waren we zelf al een halfjaar aan het wachten zonder dat er iets van een cyclus bij mij opstartte na het stoppen met de pil. Voor de tweede zijn we wel meteen gestart met letrozol aangezien ik weer al een hele tijd geen cyclus had na mijn eerste zwangerschap.
Ik denk dat je vooral moet doen waar je je goed bij voelt en als dat natuurlijk proberen is om te beginnen, moet je dat zeker eerst doen. Ik ken verschillende dames in mijn omgeving die met PCOS gewoon spontaan zwanger zijn geworden.

Hoi ik heb ook pcos duurt af en toe 45 dagen of langer korter niet. Had laatst een afspraak maar er werd steeds gezegd probeer het.
Hoef je geen traject in? Is medicatie snel te krijgen

Terug
Bovenaan