Ovulatie-inductie (OVI) ervaringen

Hoi,Ik ben ongeveer een jaar met het OVI traject bezig. Primolut om m'n menstruatie op te wekken en daarna clomid slikken. Clomid werkte bij mij helemaal niet, dus moest ik over op Ovaleap. Gebeurde ook niks.. Tussen mei'21 en nov'21 even een stop gehad, nu ongeveer 10kg afgevallen en veel sporten. Dus vanaf dec het het traject weer opgepakt. Nu weer met ovaleap bezig, zat op het einde op 137,5E per dag. Gebeurde nu gelukkig wel wat, alleen te veel eiblaasjes die groeiden.. dus cyclus afgebroken. Ik ben erg benieuwd naar andere ervaringen! Hoe lang het bij jullie duurde? Of dat dit uiteindelijk ook niet werkte en over moest stappen op een ander traject? Etc<br />Groetjes Bo

Hoi Bo, wat vervelend dat het allemaal niet goed werkt! Bij mij werkte clomid ook niet en het ziekenhuis wilde dat ik over zou stappen naar injecties. Dit durf ik niet en heb daarom gevraagd om Letrozol. De eerste ronde ging goed op de laagste dosis (zelfde principe als clomid) en hoop dat de tweede ronde nu ook weer naar behoren gaat.. Zelf heb ik geen overgewicht, dus weet niet in hoeverre dat invloed heeft op het traject. Wel heel knap dat je al zoveel bent afgevallen! Hopelijk vind je snel iets wat goed voor jou werkt!

[quote quote=10517194]Hoi Bo, wat vervelend dat het allemaal niet goed werkt! Bij mij werkte clomid ook niet en het ziekenhuis wilde dat ik over zou stappen naar injecties. Dit durf ik niet en heb daarom gevraagd om Letrozol. De eerste ronde ging goed op de laagste dosis (zelfde principe als clomid) en hoop dat de tweede ronde nu ook weer naar behoren gaat.. Zelf heb ik geen overgewicht, dus weet niet in hoeverre dat invloed heeft op het traject. Wel heel knap dat je al zoveel bent afgevallen! Hopelijk vind je snel iets wat goed voor jou werkt![/quote]Bedankt! Ja ik heb wel een beetje overgewicht, dus heb ook wel het advies gekregen af te vallen. Maar met pcos is dat best lastig.
Waarom durf je geen injecties te gebruiken als ik vragen mag? Wel fijn dat letrozol wel voor je werkt. Moest je ook met pregnyl de eisprong opwekken?
Ik hoop het ook! Ben al blij dat er wel iets gebeurde deze keer.

Ik heb ook pcos, maar ik heb daardoor juist problemen met acne.. ook geen pretje! Ik heb echt angst voor naalden en ik wordt al misselijk als ik denk dat ik mezelf zou moeten gaan prikken. Als ik bloed moet laten prikken dan moet ik daar ook al mijn moed voor bij elkaar rapen! Echt heel vervelend. Als het moet dan ga ik het wel problemen, maar misschien dat mijn vriend de injecties dan moet zetten. Ik was in ieder geval heel blij dat de letrozol dus wel aanslaat! Daarmee hoef ik ook geen pregnyl te spuiten gelukkig.

Terug
Bovenaan