Ovulatie-inductie viel me zwaar; ermee stoppen?

Deze ronde was mijn eerste ronde met Letrozol, helaas een negatieve test.
Ik moet eerlijk zijn dat het voor mij nogal heftig was. Ik had geen bijwerkingen, maar ik merk wel dat het móeten seksen me zwaarder viel als gedacht. Het gevoel wat ik normaal bij seks heb, was er nu niet. Ik vond het beladen; elke dag wel met ovulatietesten, zwangerschapstesten, echo’s en kinderwens bezig zijn.

Ik denk erover om het voor nu los te laten. Geen testen meer, geen medicatie meer; maar gewoon seks wanneer we er zin in hebben, geen echo’s meer etc. Hopen dat het op de natuurlijke weg ons gegund is❤️

Ik ben benieuwd of meer dames hier dit zo voelden? Hebben meer dames de keuze gemaakt om te stoppen met een traject en verder te gaan op de natuurlijke manier? Resulteerde dit uiteindelijk wel in een zwangerschap?
 
Als ik al je berichten zo lees ben je er inderdaad nogal mee bezig. Sowieso is deze ronde nog niet verloren. Je menstruatie is er nog niet toch? Test maandag weer. Een negatieve test zo vroeg zegt helemaal niks.
Ik zou dit even allemaal met je man en gyn bespreken. Als je zonder medicatie helemaal geen eisprong hebt is het resultaat van stoppen met alles 0% kans op een zwangerschap. Als deze dosis Letrozol wel heeft gedaan wat het moest doen, waarom dan niet wél Letrozol gebruiken, maar niet alles opvolgen met testen en echo’s? Leg dat eens voor bij de gyn (wanneer je indd niet zwanger blijkt).
 
Ik sluit me aan bij @Ananasss . Het is natuurlijk niet niks, zo’n traject. Maar je zegt het zelf: het is de eerste ronde. Ik vond die eerste ronde indertijd ook nogal overweldigend en veel. Ga hierover zeker in gesprek met je arts. Vertel je bezorgdheden en misschien kan je inderdaad zonder alle echo’s enzovoort wel gewoon verder met de letrozol zodat je op z’n minst zeker bent van een eisprong. Ik had zelf uiteindelijk iedere ronde maar 1 echo rond dag 13 om te bevestigen dat er een eitje klaar zat. Verder werd het gewoon losgelaten, dus minimum aan impact op je dagelijkse leven. Ik denk dat je dit zeker kan vragen aan je arts. Wat bij mij ook hielp om ermee om te gaan was een soort van dagboekje. Daar schreef ik niet per se iedere dag in maar wanneer ik voelde dat het even te veel werd, schreef ik alles wat dan in mijn hoofd omging erin en zo werd ik vanzelf ook weer rustiger. In die periode ben ik ook met een nieuwe hobby gestart (borduren). Terwijl ik daarmee bezig was, had ik weinig ruimte om aan andere dingen te denken omdat ik me nogal moest concentreren. Werkt erg ontprikkelend en rustgevend. Misschien kan je voor jezelf ook zo’n hobby zoeken om je gedachten te verzetten of op z’n minst een uurtje uit te zetten. Kan ook even sporten zijn, elke dag even een ommetje maken na het avondeten, je huis kamer per kamer een echte deep clean geven ;), het je gezellig maken met een goed boek en lekkere tas thee of koffie, … Alles is goed, zolang je even je gedachten kan verzetten.
 
Ik heb zelf één ronde Clomid gedaan met cyclusopvolging en de rest (9) zonder. Alleen ik wist ongeveer wanneer mijn eisprong was. Dat vertelde ik mijn man niet. Zo raakte ik in ronde 10 eindelijk zwanger. Ik zou ook even met de gynaecoloog bespreken of de ovulatie-inductie minder klinisch kan.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp je reactie! Ikzelf heb nu ongeveer 1.5 jaar letrozol gebruikt. Twee keer zwanger geweest maar helaas uitgelopen op een miskraam. Misschien helpt het om mijn gedachtegang van het afgelopen jaar te lezen: https://mamaplaats.nl/profiel/nova92/273480/feed

Ik heb inmiddels nog maar 3 dagen 2.5mg en 1 echo ipv die vele controles van hiervoor. Dat helpt echt wel in het loslaten van je proces. Uiteindelijk blijft letrozol voor mij wel de sleutel tot een succesje alleen duurde het dus meer dan een jaar voordat ik er nu wat positiever en rustiger insta.

Gun jezelf wat rust en probeer te kijken wat helpend is voor je om er minder mee bezig te zijn.
 
Terug
Bovenaan