ovulatie inductie

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Mijn vriend en ik zijn al ruim 2 jaar bezig om zwanger te worden.Na een
jaar Clomid gebruikt te hebben zonder resultaat ga ik binnenkort
beginnen met hormooninjecties.

Ik zou het erg leuk en fijn   vinden om in contact te komen met
meiden die hier ook mee gaan beginnen of al evaringen hiermee hebben.

Groetjes Karin

Hoi Babette,

Wij zijn zelf sinds vorige mnd gestart met IUI + hormoonspuiten, 1 poging nu mislukt. Morgen ga ik voor een uitgangsecho voor poging 2 en kan ik 's avonds weer gaan spuiten. Op zich valt het me nog mee, ben wel even meer emotioneel geweest en heb wat last van mijn buik/darmen gehad, wat misselijk maar dat was redelijk goed te doen. Ach en een goed jankboek is ook weer een excuus om de traantjes dan maar even goed te laten rollen toch. Het enige wat ik wel vervelend vond is dat ik gedurende het spuiten veel steken had in mijn hoofd, ik kan dit gelukkig goed verklaren. Heb ik altijd bij weinig weerstand, gaat mijn haar ook zeer van doen (ja klinkt heel raar). Waarschijnlijk dus ff een reactie van mijn lichaam op al die rare hormonen, hopenlijk blijft dat deze keer uit. En dan nog iedereen reageert er verschillend op en ligt ook weer aan de hoeveelheid hormonen die je krijgt. Ik kan na 1 ronde (ben dus geen grote ervaringsdeskundige) zeggen als dit alles is, is het heel goed te doen en heb ik het er heel graag voor over. Meid heel veel succes en als je meer vragen hebt laat het dan even weten he.

Groetjes Scorpy

Hoi Babette, ik heb zelf ook 1 jaar Clomid gebruikt 50, 100 en 150 mg en ik ben met 100 mg zwanger geraakt, maar helaas na 7 weken   en een 2e keer na 11 weken een miskraam gehad. Na dat jaar overgegaan op Puregon injecties (hormonen) welke ik iedere dag zelf in mijn buik spoot. Ik neem aan dat jij hetzelfde gaat gebruiken? en dan vlak voor de eisprong een injectie met Pregnyl. Gelukkig hoefde wij geen IUI te doen omdat het sperma van mijn man "superzaad" was. Ik heb 3 maanden puregon gebruikt en bij de 3e poging raakte ik zwanger! Inmiddels ben ik ruim 31 weken zwanger van een meisje. Wij zijn in totaal 3 jaar bezig geweest om zover te komen, stonden inmiddels op de wachtlijst voor IVF, maar dat is gelukkig bespaard gebleven. Ik vond het spuiten met puregon best zwaar, in de zin van het zelf moeten spuiten, je voelt je behoorlijk zwaar, moe en dus snel geirriteerd door de "troep" in je lijf, en hoe vaak ik ook gedacht heb, ik trek het niet meer, het lukt gewoon niet, HOU VOL!! ik ben zo blij dat ik heb doorgezet, want anders had ik nu niet zwanger geweest! Ik heb heel goed op de Puregon gereageerd, kreeg prima eisprong, wat met de clomid dus niet meer lukte. Ik heb 3 maanden met 50 IU gespoten (het minimale) en ik heb 3x een gezonde eisprong gekregen. Ik wens je veel sucses en sterkte en ik zal voor je duimen!! groetjes Monique P.s. mijn beste vriendin is ook met Puregon na de 2e maand zwanger geraakt en is nu 21 weken zwanger van een zoon, mijn collega heeft 2 gezonde dochters door puregonbehandelingen, dus het is echt heel sucsesvol!!

Hoi meiden,

Hier een reactie van een meid in hetzelfde schuitje. 2 jaar kinderwens, helaas geen succes met clomid.... Dus genoeg ervaringen om te delen.
Nu eerste maand begonnen met puregon. Het zou minder bijwerkingen hebben dan clomid, qua krampen en buikpijn en opvliegers ja, idd. Maar ik werd er enorm verdrietig van, het eerste weekend alleen maar gejankt of het huis gepoetst (dat is dan wel weer handig). Het spuiten opzich doet geen pijn, en bij mij zie je zo goed als niets. Het zijn dunne naalden en (buik)vet is niet gevoelig.
Het fijne van deze methode is dat er nu met een echo gevolgd wordt hoe je eitjes reageren. In mijn geval groeide er 1 eitje  met 75 eenheden, waarna ik 50 mocht spuiten. Op dag 18 mocht ik pregnyl spuiten en een heel weekend klussen. nu maar afwachten. tussen door nog been samenlevingstest gedaan die goed was, de zwemmertjs van mn mannetje zwemmen. Dus geen IUI, maar zelf aan de slag.
Ik heb geen pijn in mn borsten, wat ik wel na de 2 eisprongen met clomid had, dat maakt me wel weer onzeker. Als je in 2 jaar slechts 2 eisprongen hebt ga je toch op dit soort dingen letten. Helaas wou de gyna niets ondernemen om te zien of ik wel of geen ovulatie heb gehad, (5000 pregnyl werkt in principe altijd ...), maar aankomende week heb ik een controle echo om te kijken hoe of wat.
Dus weer veel spannende momenten, maar ook veel hoop dat het eindelijk eens goed gaat komen.
Veel succes met het spuiten!!!
Groetjes Kevertje

Terug
Bovenaan