Ovulatie laat in de cyclus, normaal?

<p>Hallo,</p><p>Ik ben al 3 jaar gestopt met de pil. Sinds maart proberen wij om zwanger te worden, helaas vandaag ongesteld geworden. Ik heb een cyclus wat varieert in 29,30,31 dagen. Ik heb een ovulatie test gedaan rond de 14e dag van mijn cyclus, maar wat bleek is dat ik pas op de 19e dag een positieve ovulatietest had. Is dit niet te laat? een ovulatie valt toch midden in de cyclus? Na de ovulatie heeft het 6-12 dagen nodig voor de innesteling. Als dit bij mij 12 dagen zou duren, zit je op een cyclus van 31 en deze maand was het 29.... </p><p>Feiten: 23 maart een positieve ovulatietest, seks gehad op 17, 20, 24 en 25 maart. Hebben jullie nog verdere tips, zodat het wel lukt :)?</p><p>Alvast bedankt!</p><p> </p><p> </p><p> </p>

Hii, bij mij exact het zelfde. Ik heb een regelmatige cyclus van 26/28 dagen en heb een korte LF. Ik heb 3 maanden ovu testen gebruikt en had een pos. Ovu test op dag 16, 18 en dag 20 zelfs! Toeb ik op dag 16 een pos ovu test had werd ik die maand ong op dag 26, de volgende maand op dag 28. Dus het leek wel dat er iedere keer 10 dgn tussen zaten. In de laatste maand was het extra spannend want ik was nooit later dag 28 ongesteld geworden. Maar ja hoor in die zelfde maand dat ik op dag 20 pos ovu test had was het raak! Op dag 31 testte ik positief! Geen knal streep maar goed genoeg om deze te zien. Paar dagen later was het een knal streep. Probeer sws gemeenschap te hebben op de dag dat je een positieve ovu test hebt en daarna ook nog 2 dgn later. Wij klusten om de dag vanaf dag 10/12 ofzo tm dag 22/23. Maar sws op de dag van je pos ovu test! Dit heeft bij mij gewerkt.. nu wacht ik op mijn echo en dat duurt lang! :))) succes!! 

Bedankt voor jullie duidelijke reacties! Heeft mij gerustgesteld en vol goede moed de volgende periode in.
Wachten duurt altijd lang he.... fijne zwangerschap?

Wachten duuurt idd zeker lang! Op je zelf vertrouwen en er niet zo gek mee bezig zijn en ik weet dat dat makkelijk gezegd is. Dit is mijn tweede zwangerschap en bij mijn eerste zwangerschap was ik ook tijdens de echo een week terug gezet, doordat ik dus een late eisprong heb. Alleen toen wist ik het zelf nog niet. Wat ik wil zeggen is dat het ook zeker bij jou goed zal komen. Succes!

Terug
Bovenaan