Ovulatie laat menstruatie ook laat?

<p>Hallo allemaal.</p><p>Hopelijk kanniemand meer toelichten of uit eigen ervaring wat meedelen.</p><p>Een vriendin van mij probeerd al jaren zwanger te worden. Van alles al geprobeerd. Toch nu weer geprobeerd met ovulatie testen. Nu bleek haar ovulatie later te zijn dan anders. Word de dag van ongesteldheid ook later of hoe zit dat?</p>

Ik heb een 'snelle' ovulatie en daardoor een kortere cycles, maar als ik het goed begrepen heb van de fertiliteitsarts dan is de menstruatie altijd ongeveer 14 dagen na de ovulatie. Nooit veel eerder of later. De periode wat kan fluctueren is het eerste gedeelte van de cycles, dus voor de ovulatie. 
Bij mij klopte het wel ongeveer. Als ik dag 10 een positieve ovulatietest had werd ik dag 24 ongesteld. Bij mij was het iedere maand wel weer de vraag wanneer ik zou ovuleren. Ik was nooit regelmatig. 

Het kan ook zo zijn dat de menstruatie dan alsnog vroeg is. Bij mij volgt die 8 tot 9 dagen na mijn ovulatie. Die overigens vaak pas rond dag 24 is. Maar in de regel zou het tweede deel van de cyclus moeten variëren tussen de 11 en 18 dagen. Bij mij is de tweede fase dus aan de korte kant

Als haar ovulatie later is dan normaal, en haar luteale fase meestal/altijd een x aantal dagen is, dan zou ze inderdaad voor haar NOD een latere datum in de gaten moeten houden voor de zekerheid. In elk geval niet direct de hoop opgeven als ze nog niet positief test op de vroege verwachte NOD. Makkelijker gezegd dan gedaan na een paar jaar proberen natuurlijk.. 

Terug
Bovenaan