Ovulatie met bloeding?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ff een vraagje, kun je tijdens je eisprong bloed verliezen?
Ik heb een nette cyclus van gemiddeld 27 dagen en zou volgens de berekeningen morgen mijn ei moeten hebben. Nu had ik gisteren ineens flink last van krampen. Ze voelden bijna hetzelfde als menstruatie krampen. Ik heb er verder geen acht op geslagen want ik voel mijn ei wel eens vaker. Het kon natuurlijk zijn dat mijn ei 2 dagen eerder was. Nu kreeg ik in de loop van de dag steeds meer last, ze deden bijna echt pijn. Toen ik naar het toilet ging veegde ik dus bloed af. Nu heb ik dat nog steeds al is het nu wel op z'n eind, het is namelijk bruin. Het is gewoon helder bloed geweest, geen stolsels/slijm of wat dan ook. Nu vroeg ik me dus af of dat mijn eisprong kan zijn geweest. Heeft iemand dat ooit gehad? We hebben wel netjes geklust op tijd maar nu ben ik dus bang (ivm het bloed) dat ik weer niet zwanger kan zijn. We zitten trouwens in ronde 8 voor ons 2e kindje. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes Lies

Hai Lies, toevallig zei mijn fertiliteitsarts dit vorige week tegen mij. Dat als je een groot eiblaasje hebt, het pijn kan doen er dat het zelfs iets kan gaan bloeden. Dus geen zorgen! gr. Lot

Hoi Lies,

Je kunt inderdaad wat bloedverlies of rood slijmverlies hebben tijdens je eisprong.
Ik had dat elke maand en ik vond het wat onprettig om te klussen, maar omdat ik het iedere maand had hebben we het toch gewoon gedaan. En ik ben gewoon zwanger geraakt hoor!

Dus maak je er maar niet te druk over! Heel veel succes!

Liefs Sanneke (16 weken & 3 dagen zwanger)

PS: ik had dit voordat ik zwanger was mijn dochter nooit, het is pas begonnen een aantal maanden na de bevalling.

Terug
Bovenaan