Ovulatie na miskraam. Twee keer?

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft of een gedachte over heeft. Ik heb helaas een vroege miskraam gehad. Daarom heb ik deze cyclus besloten op hem goed bij te houden om te kijken of dit allemaal goed zou lopen. Nu gebeurt er het volgende:

Dag 1 tot en met 5 bloedverlies van mijn miskraam

Dag 10 positieve ovulatietest sensitest + smiley roze clear blue

Het viel mij op dag de testen wat lichter werden maar de afgelopen dagen toch best wel weer donker waren dus ben toch even gaan testen

Het is nu dag 21 en ik heb weer een positieve ovulatietest van sensitest en een smiley clear blue. Zwangerschapstest is negatief.

Iemand ideeën hoe dit kan?
 
Voordat je weer begint met ovulatietesten, kan je na een biochemische zwangerschap beter eerst op je natuurlijke menstruatie wachten. Je lichaam was nog van slag. Waarschijnlijk was er nog hcg in je lijf bij de eerste ovulatietest. Daar reageert een ovulatietest ook op. Je start ook met gebruik na een menstruatie, niet na een miskraam. Tevens: gebruik meerdere ovulatietesten tegelijkertijd is volkomen onnodig. Stop met alle testen en wacht op je menstruatie.
 
Hoi! Hcg was al heel snel uit mijn lijf. Dit is ook nagekeken dus ik denk eigenlijk niet dat dat er was. Miskraam was al zeer vroeg dus ook nog weinig hcg aanwezig. De ovulatie testen liepen op na het bloeden. Ik heb overleg gehad met de verloskundige en mocht weer voor een zwangerschap gaan
 
Hoe is dat nagekeken? Met een bloedtest of met thuistesten? Ik testte destijds een week nadien ook negatief met een thuistest maar weken later op een bloedtest nog positief. Ga dus daar niet zomaar vanuit. Ovulatietesten hoeven al nooit op te lopen (afgezien van het feit dat een test een enkele uitslag geeft en dus niet eens kan oplopen) dus dat zegt allemaal helaas niets. Heb geduld meis. Gun je lichaam de rust. Je hoofd is er misschien klaar voor en de verloskundige vindt het ok maar je lichaam heeft gewoon het laatste woord hierin.
 
Terug
Bovenaan