Hoi Allemaal,

Ik heb 3 maanden voor het moest mijn implanon laten vervangen voor een nieuwe omdat ik al last had van wat hormonale kwaaltjes. Deze hielden echter niet op en dus heb ik besloten om na 3 maanden de implanon te laten verwijderen. Ook zijn mijn partner en ik er aan toe om te gaan starten met proberen zwanger te raken.
Hoe snel of hoe lang duurde het bij jullie voordat je begon met ovuleren? Ik ben vier dagen geleden met ovulatietesten om te zien hoe mijn cyclus zich oppakt en wanneer ik een ovulatie en dus menstruatie kan verwachten. Ik ben dus gewoon benieuwd naar jullie ervaringen en of je cyclus een beetje vlot op gang kwam of niet :)

Toen ik de implanon liet verwijderen, wilde de gynaecoloog hier alleen aan meewerken als ik eerst andere anticonceptie had geregeld. Omdat je na het verwijderen direct zwanger kan worden.

Aangezien het om hormonale anticonceptie gaat, kan het weken maar ook maanden duren voordat je cyclus zich herpakt. Je weet het niet. Om nu.al met ovulatietesten in de weer te gaan, is eigenlijk te vroeg. Straks ben je maanden achter elkaar aan het testen, zonde. Start wel met foliumzuur maar wacht op je eerste menstruatie.

Dank voor jullie reacties! Ik zet nog net even door met ovulatietesten om zo te kunnen bepalen wanneer ik mijn menstruatie kan verwachten en nog niet persé voor mijn meest vruchtbare dagen. Ik ben gister begonnen met het slikken van foliumzuur maar werd in de ochtend erg duizelig en misselijk. Hebben jullie hier meer ervaring mee? Vanochtend maar plichtsgetrouw weer genomen en kijken hoe het gaat.
Verder voel ik van alles rommelen in mijn lijf. Ik ben benieuwd hoe het verder zal verlopen!

Hmmm. Ik zou toch echt stoppen met onnodig geld uitgeven aan die testen. Het kan binnen weken gebeuren, maar ook maanden! Zie je jezelf al 2/3 maanden lang elke dag testen? Op dezelfde tijd? Zo niet; stop er dan mee. Want dan heb je er ook niks aan.
Plus, als je het niet doet om je vruchtbare dagen te bepalen vind ik het nog onnodiger. Je menstruatie komt. Vanzelf. Maar ook bij een positieve ovulatietest kan dit na 1 week al komen, of nog 2,5 week op zich laten wachten
Het is allemaal vrij onzeker. Maar wacht gewoon af. Een zwangerschap kun je nou eenmaal niet afdwingen. Je lichaam laat zich niet leiden

Dankje voor je reactie! Het is ook zo dat het inderdaad niet persé twee weken later hoeft te komen. Ik ben gewoon altijd gewend dat ik weet wanneer ik menstrueer, dus dat onzekere is onwennig.

Eens met Ananasss, stop even met die ovulatietesten. Foliumzuur innemen met een maaltijd kan helpen met de misselijkheid.

Ik ben het ook eens met Ananasss, zelf heb ik na mijn miskraam ook met ovulatie testen gewerkt en het brengt onnodig en (onbewust) stress met zich mee, het is op dit moment voor jou nog niet nodig om ovulatie testen in te gaan zetten als je er alleen je menstruatie mee wilt gaan voorspellen. Ik zelf zal altijd ovulatie testen zo laat mogelijk gaan inzetten stel ik wil zwanger worden, je krijgt al snel dat je er te veel mee bezig gaat zijn. Het is echt goed om foliumzuur te slikken en zo veel mogelijk goed in je vel te zitten (neem lekker tijd voor jezelf om te ontspannen), dan komt je natuurlijke cyclus op haar eigen moment van gang <3. Ook kan het na het gebruik van een hormonale anticonceptie wel een aantal maanden duren voordat je weer een regelmatige cyclus hebt (hoeft niet, maar kan wel).

Terug
Bovenaan