Ovulatie nu al positief

<p>Wij zijn nu bezig voor de derde en heb nooit ovulatietesten gebruikt. Nu wilde ik dat wel doen en zou hem hebben op 2 januari. Nu vanochtend gaf hij al 2 dikke strepen aan. Mijn cyclus is altijd 28 dagen. Wat is nou een logische verklaring??? Heb ik nu al ewn eisprong??</p>
 
Wat geeft je test aan, ik ga een beetje uit van je lh-piek? Normaal zou je na een meetbare piek (hier ook wil knaltest genoemd ;) ) binnen 24 tot 48uur je eisprong plaatsvinden. Dus dan zou het lijkt me kunnen dat je een positieve ovulatietest in handen hebt vandaag. Je LF-fase zou ook nog iets langer dan 14 dagen kunnen zijn. Dat is nog een verklaring.
Succes ;)
 
En is hij wel echt positief? Zeker als je er voor het eerst mee werkt, kan hij nog wel eens verkeerd geïnterpreteerd worden. Het streepje moet echt even donker of donkerder zijn dan de controle streep. Als hij ook maar iets lichter is (ook al is hij mega duidelijk) dan is hij nog niet positief. Misschien een foto plaatsen? 
 
Ik vind het niet heel raar als het nu positief is. Dan heb je 31 dec of 1 Jan waarschijnlijk je eisprong. Die 2 Jan dat je het verwacht is een berekening, gemiddelde. Wie weet is je cyclus nu ineens een dag korter of heb jij gewoon een langere luteale fase dan de gem 14 dagen (fase van eisprong tot menstruatie). Ik vind er in ieder geval niets raars aan!
 
 
Nou, het is echt een duidelijke streep zoals de controle streep. Het lukt mij niet om een foto te plaatsen. Als ik op de afbeelding klik vraagt hij om een directe link
 
Als de strepen even donker zijn, is hij positief. Zoals hierboven ook al genoemd: na een positieve test komt je ovulatie binnen ca. 48 uur. Dus morgen of overmorgen, dan zit je niet zo ver van je verwachting af! En de fase na je ovulatie kan ook wat langer zijn bij jou, die is niet bij iedereen exact 14 dagen.
 
Ga er maar van uit dat je eisprong er aan komt!
 
Ja, het scheelt bijna niets met je eigen berekening dus je eisprong zal er inderdaad echt aankomen dan hoor. Een foto uploaden kan via mupload en dan de link hier plaatsen als je het fijn vindt om hem toch even te showen.
 
Terug
Bovenaan