Ovulatie of innesteling?

Hoi,

Ik dacht gister mijn eisprong te hebben, want had al hele dag pijn in linker onderbuik. ‘S avonds was die pijn ineens weg. Dus gister samen gezellig gemaakt
Nu echter weer dezelfde pijn… dus past niet echt bij eisprong denk ik (dan was de pijn eenmalig).

Ik heb een cyclus van ongeveer 30-35 dagen en zou dan 26-10 ovulatie eigenlijk hebben. Maar helemaal zeker weet ik het niet ivm onregelmatigheid.

Zouden deze klachten ook kunnen passen bij een innesteling? Of heb je dan geen pijn aan één kant?
 
Of het zijn gewoon klachten die horen bij je darmen. Kan ook prima.
Probeer niet alles wat je voelt te analyseren. Ik weet, zoals iedereen hier op het forum, dat je liever gisteren dan vandaag zwanger was. Alleen, enige wat je dat gaat vertellen is een positieve test zodra je menstruatie uitblijft. Ik ben zelf van mening dat je een innesteling niet kunt voelen. Dat is een proces van dagen en niet 1 moment.
Volgende week weet je meer.
 
Een ovulatie kun je voelen. En dat kan zelfs wel meerdere uren duren. Komt door de druk die opbouwt van het follikel dat open moet barsten om het eitje vrij te laten.
Innestelling heb ik zelf niet gevoeld bij mijn dochter en ook nooit van anderen gehoord. Je kunt wel na de innesstelling een lichte bloeding krijgen. Dat had ik ook. Maar kan me geen enkele pijn herinneren.
 
Je kan inderdaad je ovulatie voelen. Bij de een gaat dat anders dan bij de ander. Ik heb al een aantal keer tegen flauwvallen aangezeten door de ovulatie, maar bij mij was de pijn daarna snel weg (met behulp van ibuprofen). Innesteling kan je volgensmij niet voelen, maar je kan wel een bloeding daarvan krijgen.
Maar hoe mee je erop gaat letten, hoe meer je gaat voelen. Ik zou proberen niet teveel achter alle pijntjes te zoeken, want het kan veel verschillende oorzaken hebben. En je lichaam kan je ook goed voor de gek houden met allerlei zwangerschapsgerelateerde klachten als je er teveel aandacht aan besteedt.
Dus nog ff afwachten tot je NOD, je weet het pas zeker als je een positieve test in handen hebt succes!
 
Terug
Bovenaan