Ovulatie pas op dag 28, en mijn nod is volgende week

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik gebruik ovulatie testen omdat ik niet echt een regelmatige cyclus heb rond de 30-34 dagen. Nu dacht ik rond 6,7,8 feb mijn ei te hebben. Het ovulatie streepje was niet donkerder dan de controle streep maar wel redelijk goed zichtbaar. Ook nam de streep na die dagen weer af. En dat zou ook kloppen want dan had ik rond 22 feb mijn nod. Nu voelde ik mijn gister niet helemaal oke wat pijn in de rug en steken in de zij. Dus dacht laat ik eens een ovulatie test doen en die gaf toen 2 dikke strepen aan. Is dat niet raar? Dan heb ik mijn ei op dag 28 is dat niet veel te laat? ik moet natuurlijk nu afwachten of ik maandag 22 feb ook ongesteld word, maar vind het wel lastig hoor. En snap er ook niks van.

Hoi Kaatje,

Ja het is best moeilijk, want je geeft aan dat je cyclus onregelmatig is. Dat betekent dus ook dat je eisprong later kan zijn en je ook later ongi wordt. Ik zou me er niet te druk om maken en als die testen aangeven dat je je ovulatie hebt dan flink gaan klussen. Is het trouwens altijd al onregelmatig geweest? Anders zou dit ook door overgewicht kunnen komen. Ik heb zelf ook overgewicht, maar gelukkig wel een regelmatige cyclus. Hopelijk ben je snel zwanger!! Heel veel succes!

Liefs Vic

Hoi Victory,

Ik ben 1.70 en 74 kilo. Dus opzich ben ik niet dun maar heb ook niet echt overgewicht. Natuurlijk kunnen er wel een aantal kilo's van af maar goed. Nou ja ik moet dus maar gewoon afwachten en kijken of ik 22 feb ook ongesteld wordt. Maar ik word er zo onzeker van. Ik ben nu een half jaar gestopt met de pil en ja je hoopt dan snel zwanger te worden he

Hoi, ik wil je verder geen hoop geven maar een ovulatietest KAN positief zijn als je zwanger bent. Dit komt omdat in HCG ook LH zit.
Ik hoop dat dit op jou van toepassing is!!

Groetjes Karin

Ik had deze maand ook pas op dag 31-32 een piek op mijn ovulatietest. Vond ik ook zo raar maar vanaf die piek moet je 14 dagen erbij op tellen en dan wordt je ongesteld. Maar kan ook zijn idd dat je zwanger bent mocht je het niet vertrouwen gewoon ff testen
succes

even vraagje tussen door, kan een zwangerschapstest ook positief reageren op het LH hormoon?

Hoi Rappy,
Nee een zwangerschapstest kan niet positief reageren op het LH hormoon. Het kan wel zo zijn dat de ovulatie test positief kan reageren op het zwangerschapshormoon. Omdat het zwangerschaps hormoon erg lijkt op het LH hormoon. Maar een zwangerschaptest kan dus geen LH hormoon meten omdat ze dus anders is. Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegt. Maar hoezo deze vraag? Heb je een positieve zwangerschapstest???

Mijn zwangerschapstest is negatief dus ja ik wacht gewoon af..... pff drama

hoi kaatje,
ja dank jewel voor je reactie. ja ik had een positieve test en paar dagen later was ie weer negatief dus toen dacht ik miss reageert zo'n test ook wel op het LH hormoon. nu ga ik morgenvroeg weer testen hoop toch zo dat deze wel weer positief is... maar nogmaals bedankt voor jou reactie.
erg balen dat jou test negatief was. op naar de volgende ronde. succes!
groetjes

Terug
Bovenaan