Ovulatie symptomen elke keer hetzelfde?

<p>Dag allemaal,</p><p>Ik ben een beetje op zoek naar vergelijkbare situaties, omdat ik het erg lastig vind allemaal. Ik ben in juni jl. gestopt met de pil. Mijn hormoonhuishouding was compleet van slag, uiteindelijk was mijn eerste menstruatie/cyclus pas na 95 dagen. De huisarts had gezegd ze zag dat mijn lichaam traag op gang moest komen, maar dat de verwachting was dat mijn cyclus binnen een halfjaar weer normaal zou zijn omdat dit voor mijn pil gebruik ook zo was (in de zin van een cyclus van 28-35 dagen). De 2e cyclus ging toen ook weer normaal en was na 31 dagen. In deze cyclus voelde ik ook mijn eisprong weer (veel draderig slijm, buikpijn etc.) Hier was ik erg blij mee. Ik zit nu in mijn 3e cyclus op dag 19 en als ik mijn vorige cyclus een beetje aanhoud dan zou ik afgelopen week ergens mijn ovulatie gehad moeten hebben...</p><p>Nou heb ik afgelopen 4-5 dagen erg veel last gehad van afscheiding, maar dit was erg dun en waterig, met het toppunt op donderdagavond/vrijdagochtend. Sinds vandaag is het weer een stuk droger. Zou dit mijn eisprong geweest kunnen zijn? Heb je altijd last van cervixslijm (draden)? Of wisselt dit per cyclus? Hoe hebben jullie dit?</p><p>Voordat ik aan de pil begon (7 jaar geleden), had ik dat slijm erg vaak maar ik heb geen idee meer of dit elke cyclus zo was (in je tienerjaren ben je daar uiteraard niet mee bezig). </p><p>Ik gebruik nog geen ovulatietesten, ik dacht eerst laat ik maar eens kijken hoe mijn cyclus zich hersteld na lang pilgebruik. Maar dit is in mijn hoofd een stuk lastiger haha. Ik ga de volgende cyclus er een start mee maken (indien ik deze ronde niet zwanger ben)</p><p> </p><p>Ik hoor graag van jullie...</p><p> </p>
 
Ik had voor mijn eerste zwangerschap echt werkelijk nog nooit ovulatieachtige pijnen gehad. Ik wist niet eens dat het bestond. 6 Maanden na die zwangerschap kreeg ik halverwege mijn cyclus ineens menstruatieachtige buikpijn, maar niet specifiek aan 1 kant ofzo. Echter werd ik exact 2 weken daarna ongesteld. Nu zit ik weer in ongeveer dezelfde fase van mijn cyclus en heb ik weer die menstratieachtige buikpijn, maar ook behoorlijke lage rugpijn. Dit is halverwege de ochtend begonnen en nog steeds in dezelfde hevigheid aanwezig. Heb ik dan nu ineens wel af en toe ovulatiepijnen? Dat is toch ook vreemd? Ik weet in ieder geval wel zeker dat het baarmoederkrampen zijn, maar of het nu echt ovulatiepijn is? Het zit niet aan 1 kant.
 
Terug
Bovenaan