Ovulatie test….

<p>Hi meiden.    Ik ben sinds 2 maanden bezig met mijn ovatie te testen.. aangezien het nu al 2 keer mis is gegaan helaas… (miskraam) in 2 jaar..  Nou heb ik dus nog maar 1 keer positief gestest.. en hou het netjes bij om de 2 dagen te testen.. nual heel wat testen weg aangezien ik moest kijken waar me ei zou zijn..  Die zou bij me online kalender  19 nov zijn.  Heb ook al paar duurdere geprobeerd met zo een smiley ook gaven die niks aan… nu vandaag ben ik ongeveer  10 dagen overtijd zoals me cyclus altijd gaat.. alleen me ovulatie test geeft nu pas een zichtbaar streepje aan.. komt mijn ovulatie dan nu al binnen kort of die er nu dan toch???  Aangezien ik niet vaak overtijd ben en een redelijke zelfde cyclus heb van 31 dagen.  Iemand hier nog ervaring mee??? ☹</p>
 
Hi!
Het vinden van je ovulatie met ovulatietesten kan in het begin lastig zijn. 
Uit jouw verhaal maak ik op dat je om de twee dagen test. Ik weet niet hoe je hierbij komt, maar dat is niet handig. In principe zou je in je vruchtbare periode dagelijks moeten testen, anders is de kans groot dat je je piek mist. Er zijn zelfs vrouwen die twee keer op een dag testen. Na je piek (positieve ovulatietest) springt je ei binnen 24 tot 36 uur.
Je zegt dat je nu tien dagen overtijd bent en dat je ovulatietest een 2e streep geeft. Heb je ook al een zwangerschapstest gedaan? Een ovulatietest kan soms reageren op hcg.
 
Hii. 
 
Over dat om de 2 dagen testen gaf de huisarts als tjp mee.. om zo te kunnen kijken waar mijn ei sprong precies is.. 
Aangezien die heletijd al niet positief wilde zijn niet eens 1 keer een 2e streep of die nou licht was of niet het wilde gewoon niet... daarom ben ik maar blijven testen om toch te kijken of ik er niet helemaal naast zit dan.. 
Alleen nu pas was er een 2e streep zichtbaar! En ik heb er niet bij stil gestaan om een zwangerschaps test te doen nee! Dankje voor de tips. Dan ga ik toch maar eens een test halen voor de zekerheid! 
 
Ik zou ook dagelijks testen op hetzelfde tijdstip (tussen 10-16uur is het vaak het beste) om echt je piek te kunnen vinden. Hiervoor zou je ovulatie testen kunnen halen bij de action dat zijn er 5 voor 2,50€ dat drukt de kosten een beetje en zijn gewoon betrouwbaar. Als je twijfelt of je streep goed genoeg is kan je op die momenten een clearblue ovulatie test doen met smiley zodat je zeker bent. En wat hier boven al genoemd is: zwangerschaps test doen! Heel veel succes!!
 
Goedemorgen 
Ik dacht ook van misschien kan je nu beter een zwangerschapstest doen. Ovulatie testen reageren inderdaad op hcg. 
Daarnaast ben ik zelf ook blij met de ovulatie testen van de action. Niet duur en fijn in gebruik. Ik hielt ook een kalander bij. Voorafgaande aan de ovualatie deed ik het om de dag. Maar als het er volgens de kalander echt aan zat te komen elke dag rond de middag en hetzelfde tijdstip.
 
Succes. 
 
Terug
Bovenaan