Ovulatie test 2x positief en 1 negatieve dag ertussen.

<p>Hoihoi..</p><p>Ik heb 10 mei een ovutest gedaan en deze was positief (Een smiley van clearblue advanced). 2 dagen later was de smiley weg en dacht gewoon, laat ik de test nog eens doen. Deze gaf toen een rondje aan, dus negatief. Nu heb ik vanmiddag weer een test gedaan en weer kreeg ik een smiley. Wat wil dit nu zeggen? Ik lees namelijk dat het zo kan zijn dat een blijvende positieve ovutest ook kan wijzen op een zwangerschap. </p>
 
Een positieve ovulatietest kan inderdaad wijzen op een zwangerschap. Ik heb dat al 2 keer gehad. Maar in jouw geval lijkt me dat nog wat vroeg, aangezien het ongeveer een week duurt voordat het vruchtje zich innestelt in de baarmoeder. Want dan pas gaat je lichaam het hormoon aanmaken waar de ovulatietest en zwangerschapstest op reageert. En dan duurt het nog even voordat er voldoende hormonen zijn dat de test ook echt uitslaat.
 
Ik heb weleens gehoord dat je 2 keer een eisprong kan hebben.

Ik heb met ovulatietesten altijd getest tot hij weer negatief was. Daarna liet ik het rusten tot de tijd dat ik ongesteld zou worden. Dus heb er verder geen ervaring mee.
 
Oke. Ik ga, als de smiley weg is, weer testen. En dan inderdaad wachten tot mijn menstruatie. Een vriendin zei dat ik morgen voor de zekerheid een zw test moet doen maar als ik zw zou zijn dan is het sowieso nog te vroeg om te testen, lijkt mij.
 
Je lh piekt niet altijd 1 x kort. Soms heb je een meerdaags plateau of een dubbele piek. Google maar eens op LH piek of in het engels LH surge.
 
Dit betekent helemaal niets. Daarbij kan een ovulatietest idd positief zijn als je zwanger bent, maar dat ik echt pas rond NOD. Jij hebt net een eisprong gehad en als er al een bevruchting plaats heeft gevonden dan heeft de innesteling absoluut nog niet plaatsgevonden. Dat betekent dat je nog geen hcg aanmaakt en dus ook geen positieve zwangerschapstest kunt hebben
 
Terug
Bovenaan