Ovulatie test blijft positief ??

<p>Hallo dames</p><p>Ik ben vandaag 1 week overtijd ik heb al een zwangerschaps test gedaan die is negatief en dacht ik doe een ovulatie test om te kijken of deze nog steeds zo donker uitvalt zowel van de kruidvat als van de action  en jaahoor ik snap er niks van kan het zijn dat ik toch zwanger ben ? </p>
 
Dat kan, omdat de hormonen voor beide testen zoveel op elkaar lijken, dat een ovulatietest "gefopt" wordt door het zwangerschapshormoon. Ik zou een week overtijd wel een positieve zwangerschapstest verwachten, maar dat hoeft niet per se. Als je langzaam HCG aanmaakt kan het ook nog iets langer duren. Nog even afwachten dus!
 

Nu 11 dagen over tijd en ovulatie is vanaf 10 dec al positief verschillende merken van beiden testen geprobeerd 
 
Hoi,
Wat vervelend dat je geen duidelijkheid hebt. Ik zou je aanraden om morgen even bloed te laten prikken bij je huisarts. Die kan in je bloed al HCG opsporen, voordat een thuistest dat kan.
Wel wil ik je 1 tip meegeven: gebruik 1 soort merk van je ovu testen. Er zit veel verschil in ovulatietesten. Sommige testen geven namelijk altijd 2 streepjes en alleen op de piekdagen is de teststreep donkerder dan op de andere dagen en sommige testen blijven omo wit en kleuren alleen op de piekdagen. Hierdoor kan het erg verwarrend zijn. Ik had bijvoorbeeld altijd 2 strepen op mijn ovulatietesten en alleen met de piekdagen waren de teststrepen donkerder. Daarbij had ik 2 piekdagen...
Succes met alles?
 
Terug
Bovenaan