Ovulatie test help!

hallo, ik ben 22 september gestopt met de pil. 24 sept tot 27 sept ongesteld geweest. Gisteren en vandaag lichte ovulatie test. Ben ik dan nu al vruchtbaar ? Geen idee hoe mijn cyclus is want ik slikte de pil altijd door.. vanaf 27 sept hebben we om de dag gemeenschap. Iemand nog tips ?<br />
 
De lichte streep betekent dat je LH-piek meetbaar is. Daar aansluitend vindt je ovulatie meestal binnen 24 tot 48 u plaats (na de eerste positieve meting).
Dus als je vanaf gisteren om de dag nog steeds geklust hebt met je man zou je goed moeten zitten. 
Je cycles kan nog per maand verschillen als je net gestopt bent met de pil, dus hij kan volgende maand weer iets anders verlopen als de eerste keer niet raak is. 
Je kunt op internet veel info vinden over hoe een cycles ongeveer in elkaar zit, misschien kan je dat ook wat ondersteunen bij je cycles uitvogelen.
 
Een lichte test zegt niets. LH is een groot gedeelte van de cyclus te meten. Daarom krijg je vaak wel een streepje te zien. De teststreep moet minstens even donker zijn als de controlestreep. Dan heb je een positieve test. Na de positieve test gaat je ei pas springen. Voorlopig nog even door blijven testen dus
 
Ik kreeg nooit een 2e donkere streep maar wel meerdere dagen een lichte streep. Heb op een gegeven moment eerst getest met de action testen tot ik een lichte streep kreeg en dan verder met die van clear blue met een smiley omdat die duidelijker waren. Maar ik had ook een onregelmatige cyclus dus had ook echt wel ovulatietesten nodig. Ontpillen kan wel even duren geloof ik maar is echt verschillend per persoon. Veel succes hoop dat je snel zwanger bent! 
 
Ik kreeg nooit een 2e donkere streep maar wel meerdere dagen een lichte streep. Heb op een gegeven moment eerst getest met de action testen tot ik een lichte streep kreeg en dan verder met die van clear blue met een smiley omdat die duidelijker waren. Maar ik had ook een onregelmatige cyclus dus had ook echt wel ovulatietesten nodig. Ontpillen kan wel even duren geloof ik maar is echt verschillend per persoon. Veel succes hoop dat je snel zwanger bent! 
 
Oh thanks voor jullie reacties ! 
Bij mijn dochtertje was ik ook na doorslikken van de pil daarna gelijk zwanger dus weet echt niet hoe mijn cyclus is ! Maar we gaan gewoon verder ?
 
 
Terug
Bovenaan